La etapa de MotoGP desfășurată la Aragon, Loris Capirossi a testat modelul electric Saroléa SP7, sub atenta supraveghere a lui Carmelo Ezpeleta, CEO Dorna.
Motocicletele electrice se pare că vor face parte din viitorul nostru, la început în competiții, după care și pe stradă.
Din fericire nu voi apuca să merg pe stradă pe așa ceva, dar cursele mi se par interesante.
Cea mai importantă competiție care a acordat atenție modelelor electrice este vestita Tourist Trophy din Insula Man, unde, de câțiva ani, principalii producători de motociclete electrice își dispută laurii victoriei, chiar dacă învingătorii sunt cunoscuți inaintea startului.
Fiind constienți de potențialul spectacolului oferit de motoarele electrice și de direcția în care se mișcă lucrurile, proprietarii companiei Dorna, deținătoarea competiției supreme din lumea moto, pe care toată lumea o cunoaște ca MotoGP, au hotărât să organizeze o cupă monomarcă rezervată motoarelor electrice, începând din 2019, timp de trei ani.
În acest scop, sub atenta supraveghere a domnului Carmelo Ezpeleta, fostul campion Loris Capirossi a început să testeze diferitele modele care ar putea face față unei astfel de provocări.
Se pare că Loris a fost încântat de manevrabilitatea și performanțele modelului SP7, încât Bjorn Robbens, proprietarul mărcii Saroléa a declarat:
“Loris Capirossi a părut impresionat de caracterul motorului și masa redusă a motocicletei. El a testat până acum alte modele care se califică pentru viitoarea competiție și cred că acestea aveau o masă mai mare. Îndrăznesc să afirm că suntem pe lista scurtă, alături de compania americană Lightning, firma italiană Energica și probabil un alt jucător, ca Mahindra sau KTM.”
Am postat povestea motocicletei electrice belgiene renăscută datorită lui Bjorn, un tehnician cu mare experiență în lumea competițiilor de la cel mai înalt nivel, după ce am avut șansa să-l întâlnesc la una din marile expoziții internaționale de motociclete.
Motocicleta construită de el și mica sa echipă, clasată pe primele locuri la TT IOM, dar niciodată pe podiumul competiției, Saroléa SP7 este permanent îmbunătățită, având și o versiune înmatriculabilă.
Decizia finală a celor de la Dorna este așteptată în scurt timp și o eventuală alegere a motocicletei Saroléa ar însemna un mare pas în față făcut de firma europeană în competiția neoficială cu producătorii din SUA și Asia.
Dacă nu ați citit povestea renașterii mărcii Saroléa, mai jos sunt articolele postate până acum.
De vorbă cu Torsten Robbens despre Saroléa, motocicleta electrică belgiană
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.