Derivat din modelul Star Venture, Eluder este primul bagger produs de Yamaha, concurent serios într-o categorie neînţeleasă de restul lumii.
Piaţa din SUA este probabil cea mai importantă pentru majoritatea producătorilor de motociclete. Nu neapărat pentru că aici s-ar vinde cele mai multe motociclete noi, ci pentru că aici sunt banii.
Cele mai căutate motociclete pe continentul american sunt cele din gama Touring, cu diferite variante denumite de americani bagger, full bagger, dresser, full dress tourer, în funcţie de dimensiunile elementelor de caroserie, de cât de îmbrăcată este motocicleta, care, de obicei, este echipată cu sistem complet de bagaje.
Până acum, modelele de succes nu erau foarte diferite de cele distribuite în restul lumii, poate doar mai accesorizate.
Totul până când curentul bagger a început să capete mai mulţi adepţi şi producătorii de motociclete au înţeles asta.
Imediat au apărut modele care se adresează unui singur continent şi care nu ar avea mare căutare în altă parte.
Yamaha s-a adaptat repede noului val, a preluat modelul Star Venture, proaspăt lansat în SUA şi a prezentat modelul Star Eluder, construit pe platforma Venture.
.
Echipat cu mai puţine accesorii, fără fotoliul pasagerului de pe Venture, cu un parbriz mai mic, Eluder se aliniază celorlalte modele care au format deja o clasă aparte, motociclete Tourer de peste 1800 cc, în care îşi face loc cu fruntea sus datorită performanţelor spectaculoase.
Dacă este frumoasă sau nu, asta este mai greu de lămurit. Pentru americani probabil este o minunăţie, dar, pentru noi, europenii, cred că este mai mult o ciudăţenie, care pleacă de pe loc ca o sportivă, dar pe care foarte puţini şi-ar dori-o.
.
Dacă vreţi să aflaţi mai multe amănunte despre modele noi Yamaha, puteți citi mai jos alte povești şi teste postate recent.
Cum a apărut seria Yamaha XS și de unde s-a inspirat producătorul
Yamaha OW48, motocicleta campioană mondială în 1980, restaurată de Kenny Roberts în Europa
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.