TIBERIU TROIA

Dorin Racz (Bebe), tânărul constructor de motociclete, Cetățean de Onoare al orașului Câmpia Turzii

După ce Dorin Racz a înregistrat un succes major în Campionatul Mondial AMD al constructorilor de motociclete, reușita lui este recunoscută și acasă.

Dorin Racz

Cu Bebe de la Anarchy Custom și motocicleta construită de el, El Lunes.

L-am întâlnit pe Dorin Racz (Bebe) cu doi ani în urmă, la o manifestare organizată pentru pasionații de custom, construcția și personalizarea motocicletelor, fenomen aflat în România la început.

În ziua în care am mers să filmăm evenimentul, Bebe prezenta publicului în premieră motocicleta construită de el, El Lunes, motocicletă care mi s-a părut genială încă din prima zi (ca să nu mai spun de povestea interesantă a numelui dat acestei motociclete).

I-am spus lui Bebe părerea mea și l-am sfătuit să participe la evenimente internaționale, pentru că motocicleta costruită de el are valoare și locul ei este pe scena marilor expoziții internaționale.

Întreaga poveste poate fi văzută mai jos, inclusiv filmul.

Custom Wheels 2015 – a doua ediţie – Reportaj partea 1

Nu știu cât au cântărit părerea și sfaturile mele în planurile de viitor ale tânărului constructor, cert este faptul că în anul urmator, la Intermot, expoziția internațională de motociclete de la Köln, Bebe a dus motocicleta construită de el și a înscris-o la Campionatul Mondial AMD găzduit de Intermot.

L-am întâlnit pe Bebe în expoziție cu vreo două zile înainte de anunțarea rezultatelor, i-am urat succes, pentru că proiectul lui era o reușită, dar concurența la categoria Freestyle, la care El Lunes era înscrisă, era deosebit de valoroasă.

întors de la Koln înainte de aflarea rezultatelor, am postat povestea, fiind foarte curios să aflu deznodământul, povestea fiind mai jos.

Un român concurează în Campionatul Mondial AMD al constructorilor de motociclete custom

Succesul aproape că nu a surprins pe nimeni, dar, cu siguranță, a făcut mulți români fericiți. Bebe s-a clasat pe locul 6 la Campionatul Mondial AMD.

A fost prima mare reușită a unei motociclete construite în România, în cadrul unui Campionat Mondial.

Este adevărat că au mai fost și alte motociclete construite în România care s-au bucurat de apreciere internațională, câștigând de câteva ori trofee importante, dar asta s-a întâmplat în cadrul întâlnirilor internaționale Harley-Davidson, nu în cadrul unei competiții oficiale.

Povestea reușitei din Campionatul Mondial AMD mai jos.

Succes de răsunet – marca românească Anarchy Custom în topul mondial al constructorilor de motociclete

A mai trecut un an și chiar mă întrebam ce poate să mai urmeze.

Îl voi vedea pe Bebe la altă expoziție, va începe un alt proiect interesant cu care să poată participa la altă competiție importantă ?

Așteptările mele au fost depășite, pentru că munca lui Bebe și reușita lui internațională a fost recunoscută, în sfârșit și acasă, în România.

Cu puțin timp în urmă, Dorin Racz, cunoscut printre prieteni ca Bebe, a fost numit Cetățean de Onoare al orașului Câmpia Turzii și i-a fost înmânată cheia orașului.

Dacă îmi aduc bine aminte, au mai existat cazuri în care sportivi de excepție din motociclismul românesc au fost răsplătiți pentru rezultatele înregistrate, dar cred că este prima dată când un constructor de motociclete român se bucură de respectul autorităților locale.

Nu-l cunosc pe primarul din Câmpia Turzii, nu știu din ce partid face parte și nici nu mă interesează.

Tot ce știu este că îl respect pe el și pe toți cei care au manifestat atâta deschidere, încât să recunoască valoarea muncii depuse de Bebe și rolul lui de ambasador al fenomenului moto din România și al țării noastre în general.

Dorin Racz

Începând de acum, Câmpia Turzii se află nu numai pe harta fenomenului custom mondial, ci și în inima iubitorilor de motociclete din România.

Bravo Bebe, nu ai muncit degeaba !

Bravo Câmpia Turzii, știi să-ti respecți valorile !

.

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul  POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*