Unul dintre cei mai talentați piloți de motocros din istoria României a împlinit 57 de ani.
L-am văzut prima oară pe Florian la un concurs de motocros, pe când alerga la clasa rezervată copiilor.
Nu a trecut mult timp și, prin anul 1982, conducerea Federației de Motociclism din acea vreme a început să organizeze cantonamente de pregătire pentru loturile naționale de motociclism din toate disciplinele practicate în România.
Florian avea 15 ani și, cu toată diferența de vârstă, ne-am împrietenit.
Îi spuneam “copilul”, pentru că era mult mai tânăr decât ceilalți sportivi, dar nu pot să uit cu câtă ambiție participa la antrenamente.
Au urmat cantonamentele pregătitoare pentru concursurile internaționale care fuseseră anunțate și presiunea a crescut, între piloții de la motocros, dirt-track și cei de la viteză existând o concurență acerbă, chiar dacă nu împărțeau locurile în același lot național.
http://www.tiberiutroia.ro/2015/05/primul-cantonament-a-loturilor-de-motociclism/
Cariera lui Florian a fost lungă, încununată de victorii răsunătoare, dar și de accidentări înfiorătoare. Câștigător a numeroase competiții, Maestru al Sportului și multiplu Campion Național de motocros, a fost unul dintre cei câțiva piloți români invitați să participe la un concurs indoor organizat în sala Paris-Bercy, unde a uimit din nou asistența cu stilul său spctaculos și i-a îngrozit pe toți cu o accidentare serioasă, rămasă din fericire fără urmări.
După mulți ani, atunci când a decis să încheie cariera la motocros, Florian a început să participe la competițiile de viteză pe circuit și, pentru prima oară, după 15 ani de când ne cunoscusem, am devenit adversari.
Ca și cum concurența dintre noi nu ar fi fost suficient de interesantă, la prima cursă la care am participat împreună ca adversari la aceeași clasă, chiar la primul antrenament, ne-am încurcat într-o perioadă de frânare, incident care m-a obligat să rămân spectator timp de vreo două luni, dar nu a stricat prietenia noastră.
După doi ani eu am hotărât că a venit momentul să nu mai particip la competiții, dar Florian a continuat să alerge și a reușit să cucerească multe titluri de campion și la această disciplină.
În același timp participa la competițiile de motocros pentru veterani, unde domina cursele, dar și acum au apărut accidentări, dintre care una l-a țintuit la pat pentru mult timp.
În astfel de împrejurări se deosebesc prietenii adevărați de cei de o zi, iar Florian a avut mulți prieteni care au știut să fie lângă el atunci când a fost nevoie.
http://www.tiberiutroia.ro/2015/02/cu-florian-pop-la-plimbare/
După o perioadă în care nici măcar medicii nu mai credeau că Florian va mai merge vreodată, o voință de fier l-a făcut să revină și, chiar dacă mergea cu greu, s-a suit în șaua motocicletei și am făcut împreună un material filmat pentru începători.
Mii de oameni au urmărit filmul și l-au apreciat, fără să știe că marele campion care le arăta cum se merge pe o roată, vine după un accident înfiorător și de abia merge fără baston.
Filmarea a fost făcută într-unul din cantonamentele echipei de moto Steaua, în care sportivii făceau antrenamente serioase, iar Florian învăța să meargă din nou.
Cu aceeași ocazie am hotărât să facem o plimbare împreuna în deltă, loc în care îmi face mare plăcere să merg și am organizat imediat o deplasare în care Florian a venit de la Târgu Mureș împreuna cu Denis, unul dintre cei doi fii și cu un prieten. Ieșirea a fost memorabilă, una dintre cele mai reușite și am fost primiți la schitul dintre dunele de nisip de părintele Nectarie cu o vorbă bună și un pahar de vin.
http://www.tiberiutroia.ro/2015/07/delta-dunarii-de-pe-motocicleta/
Revenirea lui Florian a fost marcată de hotărârea lui de a începe colaborarea cu importatorul firmei Beta, marele nostru campion ocupându-se cu seriozitate de interesele acestui producător.
Am făcut împreună cu material de promovare a acestor motociclete, mai puțin cunoscute în țara noastră și vânzările au înregistrat o creștere substanțială datorată în primul rând renumelui celui care derula operațiunea.
http://www.tiberiutroia.ro/2015/02/beta-prezentarea-gamei-2015/
După succesul rapid înregistrat de vânzările motocicletelor Beta în România, pasul următor era participarea la competiții și înființarea unei echipe tehnice de asistență, pentru cei care vin la competiții organizate în România, folosind motoare Beta.
Pasul a fost făcut rapid și, la prima ediție a celei mai dificile competiții de hard-enduro de la noi, Romaniacs, Florian a fost coordonatorul unei echipe eficace, care a sprijinit mai mulți sportivi, înregistrând un succes imediat prin rezultatul reușit de Philipp Bertl, având în vedere participarea unor vedete de talie mondială.
http://www.tiberiutroia.ro/2015/08/reportaj-romaniacs-interviu-jonny-walker/
Povestea continuă, urmează alte plimbări, alte competiții la care Florian va fi unul dintre tehnicienii prezenți la fața locului, dar azi îl sărbătorim și nu pot să nu mă întreb cum au putut trece atât de repede 40 de ani din viața noastră.
La mulți ani Florian, să fii sănătos !
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Cat de frumos scrii,dragule Tibi!
Ma hranesc zilnic cu postarile tale,dar nu cu prezentari noi,ci doar cu povestile si amintirile tale!Sper sa traiesti mult si bine,pt ca avem mare nevoie de asa ceva!
Ai imbatranit prietene!Pe toti cei pe care,poate ca mult spus,”ii urai din toti ficatii”,pe acele vremuri,acum reanozi amicitiile cu ei!Asta denota stofa de un fost mare campion!Jos palaria!Inseamna respect,echidistanta,trecere in varsta!
I-ai injurat pe fratii Arpad,pe nea Traian,chiar pe cel care ti-a rupt clavicula,acest Forian Pop….
Dar ce ai facut tu pentru motociclismul circuit,romanesc,putini se pot mandri.
Ca si completare la articolul tau,privitor la ciocnirea ta cu Florian,putin gresesti.
Era o etapa banala la Caransebes.Conduceai la mustata si pe franare,Florian te-a luat din spate,cu fulgi si pene!Clavicula rupta,inele,stii tu pe unde ai zburat!
Nici macar nu a venit sa-si ceara scuze,sau sa vada cum te simti!
Era frustrare mare!Suparare la greu!De inteles!
General Turbo(nea Traian) inhamase la caruta o intreaga armata de piloti TG.Mures,mercenari!La un moment dat si tu ai procedat la fel,cu piloti de la Arad,sau de la raposata Hashi.Orgoliile erau mai mari decat materialul disponibil.
In cele din urma se dadea o lupta personala intre tine si Steaua!Nu a castigat niciodata nimeni.Dar prin aceasta concurenta,ai reusit sa ridici o stacheta,spre un nivel superior.
Ce zile,ce vremuri…Deplasari,drumuri,chinuiri,corturi,reparatii noaptea,chefuri,palinca!
Timpurile respective,nu se vor mai intoarce niciodata!
Florian,obisnuit cu Moto Cross,i se pareau normale contactele directe!
Nu ai vorbit cu el,ani de zile!
Ce frumos,din partea ta ca acum revii la anumite episoade.Fericite sau triste.