Un scuter ieșit din tiparele modelelor tradiționale, Honda X-ADV este singurul model care poate fi folosit și off-road datorită caracteristicilor tehnice constructive deosebite.
În toamna anului trecut, la EICMA, expoziția internațională de motociclete de la Milano, Honda a lansat scuterul X-ADV, care a ridicat standardele clasei maxi-scuter și poate că a creat o nouă categorie, cea a scuterelor Adventure.
Povestea celui mai interesant scuter al producătorilor din Japonia demostrează că una dintre cele mai bune rețete pentru producerea unei motociclete de succes poate fi colaborarea dintre precizia și inventivitatea tehnicienilor japonezi și talentul și imaginația designerilor europeni.
Doi dintre managerii centrului de cercetare și dezvoltare din Roma a firmei Honda, Daniele Lucheri și Maurizio Carbonara, au primit sarcina să coordoneze proiectul viitorului scuter Adventure.
Idea lor a fost să apeleze la câțiva designeri europeni, cunoscuți specialiști din domeniu, care să vină cu diferite propuneri pentru noul proiect.
Cei cinci artiști au fost Thomas Forsyth, Eduardo Bertone, Francesco Bongiorni, Tobias Wüstefeld și François Morel, iar studiul lor și schițele realizate au dus la soluția aleasă în final.
Având principalele elemente constructive preluate de la NC750, motorul, șasiul și cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj și șase trepte, X-ADV este echipat cu furcă telescopică inversată Showa pe față și sistem prolink pe spate, ambele cu cursa marită, de 152 mm, respectiv 150 mm, modificări care fac posibilă folosința off-road.
Soluția tehnică adoptată asigură un consum mediu spectaculos, cel mai bun din clasa maxi-scuterelor, de 3,5 ltr/100 km, capacitatea rezervorului permițănd o autonomie de 350 km.
Roțile cu spițe de 17″ pe față și 15″ pe spate, echipate cu anvelope tubeless, completează dotările recomandate unei folosințe în afara asfaltului, iar parbrizul cu cinci trepte de reglare, capacitatea spațiului de depozitare de 21 litri, protecțiile la mâini și cricul central aduc un plus de confort și utilitate motocicletei.
Farul dublu cu tehnologie LED, bordul cu ecran LCD color multifuncțional și sistemul de pornire Honda Smart Key, dotări de înaltă tehnologie, sunt prezente pe X-ADV în configurație standard.
Modelul Honda X-ADV este disponibil în mai multe variante coloristice, prețul fiind de 11.490 Euro și poate fi cumpărat de la magazinul firmei Motor Team, dealer autorizat al producătorilor Honda și Suzuki.
.
Dacă vă intresează noile modele produse de Honda, mai jos este testul făcut motocicletei Africa Twin CRF1000L.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Un model cu un design unic fiind putin cam ‘piperat’ la pret. Interesanta ideea de a putea fi folosit pe off-road. Clasic