Înființată în 1917, Universitatea Harley-Davidson a format zeci de generații de profesioniști și are filiale în toată lumea.
Perioada de la sfârșitul primului război mondial a fost dificilă pentru ambii mari producători de motociclete din SUA.
Harley-Davidson depășise producția companiei Indian încă din 1913, devenind cel mai mare producător american, dar se confrunta cu reusita firmei concurente, care, profitând de intrarea Statelor Unite în primul război mondial, fabrica vinde Guvernului pentru scopuri militare, cea mai mare parte a producţiei din 1917 şi 1918, lăsând dealerii reţelei fără motociclete.
Fiind obligaţi să uite tot ce este legat de pasiune, fidelitate şi orice alte concepte morale, dealerii sunt obligaţi să se îndrepte către producătorul care le poate oferi motociclete şi acela a fost Harley-Davidson.
Pe termen scurt contractul a fost un mare succes, dar s-a dovedit a fi catastrofal, pentru că Indian nu şi-a revenit niciodată, pierzând partenerii şi oferind pe tavă reţeaua de distribuție principalului concurent.
Harley-Davidson s-a confruntat cu o situație mai rar întâlnită în domeniu, mărirea foarte rapidă a rețelei de distribuție, fapt care a necesitat adoptarea unor măsuri, printre care pregătirea și specializarea personalului, în primă fază doar din punct de vedere tehnic.
Astfel a apărut Universitatea Harley-Davidson, înființată pe lângă fabrica din Milwaukee, Wisconsin, unde au fost organizate cursuri de mecanică.
Ideea genială a dat roade și, în timp, subiectele cursurilor predate au fost diversificate, acoperind mai multe domenii de activitate, aici fiind pregătit și personal pentru funcții de conducere, nu numai mecanici.
Conceptul a fost implementat în rețeaua internațională de distribuție și toți dealerii Harley-Davidson din întreaga lume au început să trimită oameni la perfecționare, cursurile Universității devenind obligatorii. O lungă perioadă de timp aceste cursuri erau organizate cu ocazia întâlnirii de iarnă a dealerilor, eveniment organizat în fiecare ianuarie numai în Statele Unite, primele trei zile ale manifestării fiind rezervate cursurilor.
Pentru că la aceste cursuri participau numai acționari ai companiilor și manageri ai operațiunilor Harley-Davidson, cursurile acopereau subiecte de interes legate de derularea operațiunilor, simulări de afaceri, amenajarea și întreținerea magazinelor de prezentare, relația cu personalul angajat, noțiuni finaciare, de marketing și promovare, măsuri pentru creșterea gradului de satisfacție a clienților, organizarea cluburilor de fani ai firmei și multe alte aspecte ale unei operațiuni Harley-Davidson.
Cursurile durau câte șase ore în fiecare zi, subiectele fiind prezentate la începutul perioadei de instruire, fiecare participant având libertatea să aleagă cursurile la care participă, toate fiind predate de personalități cunoscute în Statele Unite, specialiști reputați în diferite domenii de activitate.
Am participat la patru astfel de sesiuni de cursuri, desfășurate în San Antonio, Washington, Amsterdam și Budapesta, toate ședințele fiind interactive, absolut toți participanții fiind implicați în dezbateri.
După 2009, perioadă în care am părăsit operațiunea Harley-Davidson, situația economică internațională a obligat și marea companie să revizuiască modul de organizare a întâlnirilor periodice a dealerilor, aceste evenimente începând să fie desfășurate pe fiecare continent în parte.
Vremea adunărilor uriașe, de peste 2000 de oameni, a trecut, atât întâlnirile cu scop comercial cât și Universitatea Harley-Davidson și-au schimbat structura, dar rolul și rezultatele acestor cursuri au rămas tot atăt de importante în desfășurarea zilnică a activității și în formarea personalului.
.
Dacă vi s-a părut interesant articolul sau vă pasionează istoria firmei Harley-Davidson, mai jos sunt articole cu subiecte asemănătoare, postate până acum.
Povestea motorului Revolution produs de Harley-Davidson, folosit pe modelele VRSC
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.