TIBERIU TROIA

DONINGTON PARK – Povestea circuitului din Marea Britanie

În perioada de dinaintea celui de-al doilea război mondial, cu excepția celor de la Brooklands, Ulster Grand Prix și TT din Insula Man, Donington Park era cel mai important circuit din Marea Britanie.

Donington Park

Chiar dacă Donington era foarte important pentru cursele automobilistice, prima competiție organizată pe acest circuit din comitatul Derby a fost una rezervată motocicletelor.

Într-o zi de mai 1931, C,F. “Squib” Burton, Donington Parkpilotând un Raleigh 350 cc, a încântat peste 20.000 de spectatori entuziaști, adunați pentru a se bucura de primul concurs, Burton, pilot de dirt-track consacrat, nefiind cotat înainte de cursă ca posibil învingător.

Această primă competiție a fost organizată de clubul local Derby and District Motor Club, secretar al acestei organizații fiind Fred Craner, fost pilot de TT, având un rol foarte important în promovarea circuitului Donington.

În memoria sa și a rolului pe care l-a avut, o porțiune a actualului circuit îi poartă numele – Craner Curves.

Donington Park

La începutul anului 1932, circuitul a fost finalizat, având o lungime totală de 3,2 km, fiind parcurs în sensul acelor de ceasornic, forma circuitului fiind neregulată, având trei viraje strânse și căteva viraje rapide.

Până la evenimentul de deschidere organizat în duminica de Paște, cea mai mare parte a traseului a fost refăcută, pista asfaltată și facilitățile pentru spectatori mult îmbunătățite.

Prin modificările efectuate circuitului în sezoanele ‘33-’34 și ‘37-’38, când lungimea traseului a ajuns la 4,9 km, Donington Park a devenit unul dintre cele mai interesante circuite, mărirea lungimii fiind realizată prin adăugarea virajului Melbourne.

În 27 august 1938, circuitul a găzduit evenimentul Dunlop Jubilee International Motor Cycle Races, pentru a sărbători cea de-a 50-a aniversare a apariției invenției lui J.B.Dunlop, anvelopa pneumatică.

Donington Park

Aproape toate personalitățile vieții sportive din Marea Britanie au luat startul la cursele manifestării: Stanley Woods, Freddie Frith, Ted Mellors, Bob Foster, Jock West și mulți alții.

Ultimul eveniment organizat pe Donington Park în preajma celui de-al doilea război mondial a avut loc pe 26 august 1939, ocazie cu care pilotul echipei oficiale Norton a stabilit un nou record de tur, cu o viteză medie de 124,66 km/h, pilotând o motocicletă de 499 cc.

Anii războiului au făcut imposibilă folosirea circuitului, complexul fiind pus la dispoziția autorităților militare, aici fiind găzduite vehicule și echipamente militare, care au rămas și după terminarea războiului, în 1946 aici aflându-se peste 80.000 de vehicule.

Reluarea activității a fost anunțată în 1966, când publicația Motor Cycle News a făcut publică intenția grupului Grovewood Securities, proprietar al grupului Brands Hatch, de a achiziționa circuitul. Știrea s-a dovedit a fi nefondată și Donington Park a revenit în lumea sportului cu motor doar în 1970, complexul fiind cumpărat de magnatul Tom Wheatcroft.

Donington ParkNoul proprietar a finanțat modificări majore, unele stârnind controverse datorită tăierii unor arbori seculari, circuitul fiind repus în funcțiune în 1977.

Anii ‘80 au reprezentat sosirea cursei de Grand Prix pe circuitul Donington Park, împreună cu etapele noului Campionat Mondial de Superbike – WSBK, a cărei primă etapă a fost găzduită aici.

Și chiar dacă WSBK a părăsit circuitul pentru a se muta pe Brands Hatch, seria MotoGP, care a înlocuit sistemul Grand Prix, a rămas la Donington Park pentru etapa britanică a campionatului.

.

Donington Park găzduiește și unul dintre cele mai mari și cunoscute muzee pentru motociclete și mașini de curse.

Donington Park

Donington Park

Dacă v-a plăcut povestea circuitului Donington Park și vă interesează istoria circuitelor din Marea Britanie, puteți găsi mai jos articole postate până acum.

MALLORY PARK – Povestea circuitului din Marea Britanie

DARLEY MOOR – Povestea circuitului din Marea Britanie

CADWELL PARK – Povestea circuitului din Marea Britanie

OLIVER’S MOUNT – SCARBOROUGH – Povestea circuitului din Marea Britanie

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*