În partea 1-a v-am spus povestea selecției pentru echipa de copii Yamaha. Aveam echipă, dar acum începea partea mai grea.
După o zi în care am văzut evoluând câteva zeci de copii, din care doar vreo trei merseseră pe mini motociclete, restul mergând pe biciclete, am ales 24 dintre ei pentru programul de pregătire.
Toate lumea știa că nu vor rămâne toți, dar era ușor de înțeles că urma o pregătire de două luni în care trebuia să ne lămurim care dintre copii pot merge pe motociclete, care se pot adapta în scurta perioadă rămasă, aproape toți fiind la primul contact cu motocicleta.
Atât regulamentul de desfășurare al competițiilor de motociclism viteză, cât și posibilitățile firmei importatoare Yamaha la care eram angajați, ne permiteau să aliniem la start o echipă redutabilă.
La competițiile de moto fuseseră înființate recent clase de 50 cc destinate copiilor, clase împărțite pe trei categorii de vârstă, la primele două fiind posibilă participarea cu motociclete cu cutie automată.
În acea perioadă, Yamaha vindea în România două modele de moped Mobylette, produse de Yamaha în Turcia, destinate piețelor din Asia și Africa, dar care s-au bucurat de succes și în România și care puteau fi folosite de copiii noștri.
Sigur că nu erau echipate cu motoare performante, dar puteam asigura motoarele necesare unei întregi echipe, o adevărată flotă.
Timp de două luni, Tase (Tănase Drăghici) și Cristi Bratovici s-au ocupat de copii, iar Dorel Slăvescu, mecanicul nostru, om cu experiență bogată, participând câteva sezoane în Campionatul Național de dirt-track și viteză, a pregătit motoarele cu care copii s-au antrenat și cu care urma să ne prezentăm la curse.
Dragoș Panaitescu, prietenul și mentorul nostru, dublu Campion Național la clasa 500 cc, multiplu Campion Național de ciclism și bob, a avut grijă ca totul să fie în ordine în relația noastră cu FRM, iar Vlad Haralambie și cu mine, sub atenta coordonare a Președintelui grupării noastre, domnul Alan Palmer, tatăl lui Chris Palmer, de șase ori învingător în Insula Man, ne-am ocupat de logistică.
După două luni, câțiva dintre copii mergeau ca niște adevărați campioni și ne-am gândit că ar trebui să organizăm un eveniment care să reprezinte un fel de repetiție pentru prima mare cursă care ne aștepta: Cupa FRM, singura competiție pentru echipe rămasă, cea care stabilea oficial clasamentul echipelor din țară.
Proftând de faptul că Romexpo găzduia una dintre expozițiile tradiționale, TIB sau TIBCO (niciodată nu am știut care e una, care cealaltă) și noi eram prezenți cu un stand Yamaha, am obținut aprobarea conducerii Romexpo să organizăm un concurs pentru copii pe aleile din jurul pavilionului central.
Am invitat celelalte cluburi din București, Steaua-General Turbo (fostul IMGB, clubul la care am mers între 1980-1990) și Clubul Poliției Rutiere, am anunțat Federația de Moto, chiar dacă evenimentul era amical și am umblat prin expoziție, discutând cu toate firmele pentru sponsorizarea cursei de copii.
Foarte multe companii au venit cu daruri pentru copii, de la dulciuri și ciocolată, până la șepci, tricouri sau chiar covorașe.
Unul dintre sponsorii neașteptați și susținător al acțiunii a fost chiar Poliția Rutieră, prezentă cu două standuri în expoziție, standuri în care au fost expuse, pe lângă motocicletele de Poliție și motoretele folosite de echipa de copii Yamaha.
În afară de susținerea morală, au fost pregătite mici cadouri pentru toți participanții, iar evenimentul a fost pentru emisiunea difuzată de TVR, prezentată de domnul colonelul Vochină.
Copii au fost împărțiti în două clase de concurs, conform regulamentului FRM și au alergat împreună, cu clasament separat.
În rest, totul pregătit ca la cursele adevărate, cu arbitri abilitați ai FRM, starter, echipe tehnice și ceva gură cască, pe lângă părinții mai emoționați decât participanții.
Câteva căzături fără urmări au fost sarea și piperul întâlnirii, copii înțelegând cam ce se întâmplă în astfel de ocazii, visând la marea competiție care urma.
Și, ca totul să fie perfect pentru micii motocicliști, festivitatea de premiere a avut loc în fața pavilionului central de la Romexpo, cu podium de premiere adevărat, premii generoase, zeci de spectatori curioși, momente de glorie pentru piloții în devenire.
Inutil să spun că micii motocicliști ai echipei de copii Yamaha, pregătiți de noi timp de două luni, au dominat competiția amicală și au câștigat ambele clase.
Există și un film al întregului eveniment, dar, fiind o filmare de casă din anii ‘90, trebuie pregătit pentru pretențiile actuale, după care va fi postat.
Primul pas fiind făcut, nu mai rămânea decât să așteptăm primul concurs adevărat, Cupa FRM, în care echipa de copii Yamaha trebuia să dovedească ceea ce speram cu toți.
Dar asta este altă poveste…
.
Dacă nu ați citit prima parte a poveștii, începutul este mai jos.
Echipa de copii Yamaha Racing Team Romania – cum a început povestea – partea 1-a
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Vreau si filmuletul . ! sunt in el , am cazut intr o curba si mi sa rupt maneta de frana 😀
Si eu as vrea daca exista mai multe poze sau filmari de atunci. Eu sunt cel din dreapta, cu geaca, cu roz pe ea 😁