Accidentarea veteranului John McGuinness a influențat desfășurarea tradiționalei curse din Irlanda și va fi resimțită în cursa Tourist Trophy din Insula Man.
Joi 11 mai, în timpul antrenamentului clasei Superbike, pilotul echipei Honda Racing în vârstă de 45 ani a suferit o accidentare în urma căreia a fost nevoit să abandoneze. Urmările sunt destul de serioase, medicii de la Royal Victoria Hospital constatând următoarele probleme medicale: fractura a tibiei piciorului drept, stabilizată cu ajutorul unui dispozitiv extern, trei coaste și patru vertebre fracturate.
Nu vreau să par insensibil, dar John McGuinness a trăit momente mai dificile de-a lungul carierei sale, gravitatea accidentării nefiind extremă.
Problemă este momentul în care a survenit accidentul, adică cu trei săptămâni înainte de cea mai importantă cursă a sezonului, Tourist Trophy, celebra cursă organizată în Insula Man.
Cauzele incidentului nefiind clare, conducerea echipei Honda Racing a luat decizia retragerii din concurs a celorlalte motociclete similare ale echipei, în încercarea de a evita alte posibile accidente. Cel care a fost nevoit să se retragă din competiție în urma acestei decizii a fost coechipierul lui John, Guy Martin, înscris la clasa Superstock, cu același model CBR1000RR.
Este foarte greu de crezut că John McGuinness ar putea participa la cursa de pe Insula Man, pentru că tratamentul recomandat de echipa medicală presupune, în afară de dispozitivul extern de fixare a oaselor fracturate, folosirea timp de șase săptămâni a unui corset de protecție dorsală.
În această situație, Honda Racing va fi privată nu numai de un rezultat notabil pe care noul model CBR1000RR l-ar fi putut obține, dar și de o posibilă victorie a motocicletei Mugen, cu care John McGuinness și Guy Martin aveau mari șanse să învingă în cursa TT Zero, rezervată motoarelor electrice.
Odată cu probabila lipsă de la start a marelui pilot, șansele echipei Saroléa, producătoarea motocicletei electrice belgiene, la ocuparea unui loc pe podium, cresc simțitor.
Echipa ghinionistă a ediției trecute, nevoită să retragă motocicletele din competiție înainte de începerea cursei, datorită unei probleme de soft, se vede mai aproape de podiumul pe care și-l dorește de trei ani, de la prima apariție pe insulă.
Și, dacă în 2014 a terminat cursa pe locul 4, în 2015 pe locul 5, acum, în 2017, echipa fraților Torsten și Bjorn Robbens are mari șanse să urce pe podiumul de premiere.
.
Dacă vreți să aflați mai multe despre motocicletele electrice care au luat startul în cursa organizată pe Insula Man, mai jos sunt articole postate până acum legate de acest subiect.
De vorbă cu Torsten Robbens despre Saroléa, motocicleta electrică belgiană
Michael CZYSZ – architect, inventator, motociclist – un geniu plecat între îngeri
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.