TIBERIU TROIA

MV Agusta Turismo Veloce 800 – test și prezentare video

Turismo Veloce 800 este singurul model Sport Touring produs de MV Agusta și a moștenit caracterul sportiv al motoarelor fabricii din Varese.

După zeci de ani în care MV Agusta a fost un adevărat lider al producției de motociclete sportive și zeci de campionate mondiale cucerite cu aceste motoare, apariția primului model Sport Touring a surprins pe toată lumea.

Ca un omagiu adus celui mai vestit designer al firmei, Massimo Tamburini, supranumit “Michelangelo al designului de motociclete”, colectivul care a creat noul model Turismo Veloce s-a inspirat din formele primului F4 realizat de Tamburini și a ales aceleași culori, roșu și argintiu.

Pe motocicletă este instalat motorul cu trei cilindri lansat inițial în varianta de 675 cc, majorat în scurt timp la 800 cc, motor instalat pe F3 și Stradale, dar puțin modificat, pentru a-i reduce puterea de la 125 la 110 CP.

Rezultatul final este o motocicletă foarte manevrabilă cu un pronunțat caracter sportiv, suplă și ușoară, disponibilă în două variante, cea standard și una de lux (Lusso).

MV Agusta Turismo Veloce 800

Diferența dintre cele două este nivelul de accesorizare, varianta de lux fiind echipată cu un display mai mare, lumini cu tehnologie LED, suspensii gestionate electronic, genți laterale, cric central și manșoane încălzite.

Ca multe alte motociclete, Turismo Veloce este foarte bună, dar nu este perfectă. Am găsit câteva minusuri, detalii care nu sunt majore, dar se simt.

Bara de rigidizare a ghidonului este prost amplasată, făcând dificilă acționarea sistemului de reglare a parbrizului, sistem foarte practic și util. Butonul de comandă al semnalizatoarelor are cursa foarte mică și, de cele mai multe ori, nu știi dacă semnalizatorul a fost activat sau nu, fiind nevoit să te asiguri căutând din priviri semnalizatorul optic de pe bord, problemă întâlnită la multe alte motociclete.

În fine, nu am înțeles echiparea unei motociclete cu vădit caracter sportiv, fără pretenții de utilizare în afara asfaltului, cu anvelopele Pirelli Scorpion Trail, în loc să fi ales niște anvelope sportive.

MV Agusta Turismo Veloce 800

Dar toate aceste mici neajunsuri nu pot umbri avantajele motocicletei și, în special formele grațioase reușite de designerii italieni.

Totul bine și frumos, până la prețul motocicletei, care probabil va limita serios numărul cumpărătorilor acestui model, atât timp cât Yamaha Tracer 900 este mult mai ieftină și nimeni nu se îndoiește de fiabilitatea motocicletei japoneze.

MV Agusta Turismo Veloce 800 rămâne o propunere interesantă la categoria Sport Touring de sub 1000 cc, mai interesantă pentru iubitorii motocicletelor italiene și pasionații de motociclete frumoase.

Modelul Turismo Veloce 800 poate fi comandat la magazinul firmei Dageco Impex SRL, importatorul oficial al produselor MV Agusta în România.

MV Agusta Turismo Veloce 800

Materialul filmat a fost prezentat în rubrica moto a emisiunii La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 1 aprilie 2017.

Dacă vă interesează istoria firmei MV Agusta și performanțele motocicletelor produse în fabrica de la Varese, mai jos puteți găsi diverse articole postate până acum.

Cagiva – succesul şi declinul unei firme legendare

MV Agusta F4 RC (Reparto Corse) – test şi prezentare – varianta video

Test MV Agusta Brutale Dragster 800 RR – varianta video

MV Agusta Brutale Dragster 800 RR – test şi prezentare

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*