Trebuia s-o fac și pe asta. K 1600 GT, nava amiral a flotei BMW, cu cele 334 kg proprii, trebuia testată, chiar dacă eu am doar vreo 60 kg.
Cu câțiva ani în urmă am testat modelul K 1600 GTL, complet accesorizat, dar motocicleta era echipată cu dotările permise de nivelul tehnologiei existente la acea oră.
Fișa tehnică a noului model îmi era cunoscută, performanțele motorului fiind aceleași cu cele ale modelului anterior, dar motocicleta produsă în 2017 beneficiază de modificările aduse mulțumită pașilor în față făcuți de industria moto.
Puterea motorului de 160 CP obținută la 7750 rpm și cuplul maxim de 175 Nm la 5520 rpm au rămas neschimbate, dar aceste performanțe sunt reușite de o motocicletă care a suferit numeroase modificări pentru a respecta cerințele impuse de normele Euro 4, situație care afectează de cele mai multe ori performanțele.
În afară de carena modelului K 1600 GT și parbrizul ei, ambele optimizate, rezultat al studiului aerodinamicii motocicletei, principala modificare sunt suspensiile active gestionate electronic, oferite în configurație standard, împreună cu sistemul ABS Pro, modurile de livrare a puterii și controlul dinamic al tracțiunii.
Numeroase dotări opționale sunt posibile și una dintre acestea este spectaculoasă și foarte utilă în același timp – marșarierul, o motocicletă care poate atinge 500 kg cu pasager și bagaje fiind mai dificil de manevrat în unele situații.
Poate cea mai spectaculoasă demostrație de forță făcuta de BMW este Intelligent Emergency Call, sistemul de apelare în caz de urgență oferit de producător ca dotare opțională.
Sistemul este inteligent pentru că poate face diferența între o căzătură sau derapaj petrecut la viteză mică și un accident grav și, în funcție de situația existentă, poate apela BMW Call Center și autoritățile.
Din păcate această dotare opțională nu se justifică în România, sistemul nefuncționând încă, având ceva șanse de funcționare în următorii doi ani.
Masa motocicletei, mai mult decât dimensiunile ei, limitează numărul folositorilor ei, pentru că 500 de kg reprezintă o adevărată responsabilitate și, în timp ce motocicleta fără pasager și bagaje poate fi controlată de aproape oricine, încărcată nu ar trebui să fie folosită decât de piloți cu dimensiuni peste medie și experiență pe măsură.
Cu toată lipsa mea de atașament față de firma germană, trebuie să recunosc că BMW K 1600 GT este una dintre motocicletele reușite din categoria Touring și poate fi un partener de nădejde la drum lung.
Doar acolo, în oraș e o pedeapsă…
.
În prezentarea filmată de mai sus am încercat să vă prezint modelul K 1600 GT și, chiar dacă timpul alocat rubricii moto nu este foarte generos, materialul de 6 minute merită urmărit, fiind prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 8 aprilie 2017.
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.