Nu am ales întâmplător Marea Britanie, ci pentru că este țara care poate susține că este patria motociclismului și are toate motivele s-o facă.
Nu sunt un împătimit al numerelor, dar în cazul de față, simpla enumerare a unor date exacte este modalitatea cea mai simplă care ne poate face să înțelegem de ce motociclismul de la noi nu va fi niciodată la nivelul sportului cu motor din țările din vestul Europei și mai ales al celui din Marea Britanie.
- În Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord numărul circuitelor pentru competiții de moto existente de-a lungul vremii este următorul:
– Anglia – 93 circuite
– Irlanda de Nord – 41 circuite
– Scoția – 15 circuite
– Țara Galilor – 12 circuite
– Insula Man – 5 circuite
Am materiale despre toate circuitele enumerate mai sus și, dacă o să trăiesc destul, o să scriu câte ceva despre fiecare dintre ele.
- Începând de prin anul 1890, în Marea Briatnie au existat și sunt atestate documentar peste 1100 de producători de motociclete. Există informații despre toți, chiar dacă au rămas în activitate doar câțiva.
- Este aproape imposibil să se stabilească câte cluburi de moto au existat, dar, în acest moment, în Marea Britanie sunt înregistrate peste 2500 de cluburi de motociclismde performanță (nu e vorba de cluburile și asociațiile înființate pentru activități sociale și adunări).
- În campionatul britanic al curselor organizate pe circuite stradale sunt organizate în fiecare an 20-22 etape la care piloții au voie să participe la oricâte curse vor, numărul claselor nefiind limitat. În acest fel, un pilot participă la peste 300 de curse pe sezon și adună pe an cam tot atâtea puncte câte a reușit Valentino Rossi în toată cariera sa.
- Performanța cea mai spectaculoasă a fost reușita în 2009 de Ryan Farquhar, pilot din Irlanda de Nord,care a luat startul într-un weekend în 18 curse și le-a câștigat pe toate (18 din 18), devenind al doilea om ca număr de victorii pe circuitul Scarborough (Oliver’s Mount), cu un total de 109 curse câștigate pe același circuit.
Dacă cifrele prezentate în prima parte a articolului, referitoare la numărul motocicletelor din Marea Britanie și la motocicliștii din regat, ar putea fi atinse și în alte țări, nici unul din punctele menționate mai sus nu poate fi egalat de nici o altă țară, cu atât mai puțin de România.
Și nu trebuie să dăm vina pe cei 50 de ani de comunism, sau pe starea economică precară a României, pentru că în 1907, când noi eram ocupați cu răscoala, pe Insula Man se organiza prima ediție a cursei Tourist Trophy.
Dacă vi s-a părut interesant articolul, mai jos puteți găsi prima parte.
Motociclismul şi motocicliştii din Marea Britanie în cifre – partea 1-a
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de ce mai multe ori, cu și despre motociclete. Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.