Street Rod este ultimul membru al celei mai noi familii Street, lansată de Harley-Davidson în 2014.
O variantă îmbunătățită a motorului de 750 cc, High Output Revolution X™ cu putere și cuplu mai mare, instalat pe un cadru cu geometria modificată, asistat de o furcă de față inversată de 43 mm, amortizor de spate cu compensator și frână față dublu disc cu discuri de 300 mm și ABS în configurație standard, sunt principalele caracteristici tehnice ale modelului Street Rod™ prezentat în această dimineață de Harley-Davidson.
Alte modificări notabile sunt un air box majorat, chiulase noi cu patru supape, arborele cu came optimizat și un sistem de eșapament majorat, totul pentru îmbunătățirea admisiei și a eficienței.
Raportul de compresie este majorat de la 11.0:1 la 12.0:1, iar turația maximă a crescut de la 8000 rpm la 9000 rpm.
Motorul răcit cu lichid, OHC la 60° V-Twin, produce cu 20% mai multă putere și 10% mai mult cuplu motor față de originalul Street 750. Vârful de putere este livrat la 8750 rpm, iar cuplul la 4000 rpm. Motorul este făcut să impresioneze între 4000 și 5000 rpm, cu performanțe reale la turații de mijloc, pentru a oferi pilotului posibilitatea să-l exploateze în situațiile reale din trafic.
Șasiul prezintă numeroase modificări față de cel al modelului precedent. Unghiul furcii de față este micșorat de la 32° la 27° pentru manevrabilitate mai bună, cursa roții spate este majorată cu 31% și bascula lungită pentru adaptarea la amortizorul spate mai înalt, un model cu compensator separat.
Șaua are o formă nouă, construită să ofere pilotului o poziție confortabilă, dar stabilă, iar înălțimea șeii este majorată cu 104 mm, la 757 mm, pentru vizibilitate mai bună. Comenzile retrase existente pe foarte puține modele Harley-Davidson fac controlul motocicletei accesibil majorității piloților, iar unghiul de înclinare a fost mult majorat, la 37.3° dreapta și 40.2° stânga, față de 28.5° stânga/dreapta a vechiului model.
Ghidonul plat generează o poziție de pilotaj agresivă, iar oglinzile montate la capătul ghidonului pot fi instalate sub, sau deasupra manșoanelor, și au posibilitatea să se plieze la impact fără să atingă mâinile pilotului.
Mathew Weber, chief engineer Harley-Davidson a declarat: “Noul motor High Output Revolution X 750 al modelului Street Rod a primit componente noi, mai multă compresie și o turație maximă superioară. Îți atrage atenția. Și am dorit ca șasiul să se potrivească, cu manevrabilitate sporită și agresivă, perfect pentru folosința urbană și nu numai. Atitudinea motocicletei și relația dintre poziția șeii, a comenzilor retrase și ghidonul lat, oferă pilotului un control perfect. Faptul că Street Rod arată atât de bine și foarte aproape de desenele inițiale ale proiectului, ne dă tuturor încredere.”
Street Rod va fi disponibil în trei variante de culoare, prețul va începe de la 8499 Euro, toate taxele incluse și poate fi comandat de la magazinul Harley-Davidson București.
.
Dacă v-a plăcut articolul și vă interesează istoria companiei, sau detalii ale altor motociclete produse de Harley-Davidson, mai jos sunt articole, teste și prezentări postate până acum.
Road King Special, ultimul model Harley-Davidson apărut în februarie 2017
Harley-Davidson a pregătit un kit Café Custom pentru Sportster
Street 750 – prima motocicletă din noua gamă Street, un nou drum pentru Harley-Davidson
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.