TIBERIU TROIA

Yamaha sprijină piloții tineri prin proiectul bLU cRU Challenge  

bLU cRU Challenge este un program de pregătire și selecție menit să trimită cei mai talentați piloți tineri în Campionatele Mondiale.

bLU cRU Challenge

Lansat încă de anul trecut, proiectul bLU cRU are un program bine definit pentru 2017 și 2018, aflându-se în plină desfășurare.

Prin această platformă, Yamaha își propune să lanseze tineri piloți în toate disciplinele de motociclism în care firma se implică și, într-o primă etapă, sunt vizate viteza pe circuit și motocrosul.

În aceste două sporturi există clase rezervate piloților tineri. La viteză este primul sezon în care se va alerga la clasa de 300 cc din cadrul Campionatului Mondial de Superbike, iar la motocros există de mulți ani clasa motocicletelor de 125 cc.

Yamaha este direct interesată de ambele categorii, având motociclete performante, R3 la viteză și YZ 125 la motocros.

Programul se adresează unui număr limitat de piloți din câteva țări, limita de vârstă a participanților fiind 20 de ani (născuți în 1997). Piloții vor fi selectionați dintre cei mai talentați participanți ai competițiilor monomarcă Yamaha R3, care se desfășoară în patru țări: Italia, Franta, Olanda și Grecia, datorită condițiilor existente în campionatele de motociclism ale acestor țări și efortului depus de distribuitorii Yamaha din țările respective.

Mai exact, câte trei piloți din aceste țări, împreunăbLU cRU Challenge cu câștigătorii competiției monomarcă R3 din Italia și Franța, adică 12+2 piloți, vor participa la un curs de două zile (Masterclass).

La acest eveniment vor fi asistați și îndrumați de echipe tehnice și de piloții vedete ale firmei Yamaha, care participă în Campionatele Mondiale gazde ale claselor de concurs vizate.

Suportul tehnic și material oferit de Yamaha va fi următorul:

– R3 bLU cRU Challenge Racing kit – un set de piese, accesorii și echipament menit să transforme motocicleta pilotului conform cerințelor regulamentului competiției. Valoarea acestui kit este 12.000 Euro, la care se pot adăuga discounturi oferite de distribuitor la cumpărarea motocicletei.

– Asistență racing la circuit – piese și suport tehnic

– Informații legate de cursă – școala pilotaj, analiză specifică la circuit, setări la motocicletă

– Kit padoc – echipament pentru parc

– Ospitalitate Yamaha – Masă, gustări și băuturi răcoritoare pentru pilot și însoțitor

– Premii în bani – 3.500 Euro – locul 1, 2.500 Euro – locul 2, 1.000 Euro – locul 3.

După cele două zile ale cursului de pilotaj și instruire (Masterclass), 6 din cei 12 vor merge mai departe, împreună cu campionii din Italia și Franta și vor participa la clasa 300 cc din Campionatul Mondial de Superbike.

Aici îi așteaptă pe piloți alte cheltuieli, dar nu mai este nici un secret pentru nimeni că sportul de performanță cu motor costă și doar foarte puțini sunt aceia care câștigă bani din sport fără să cheltuiască.

Taxa de înscriere datorată companiei Dorna, proprietară a competiției, este 13.800 Euro și acoperă anvelopele, combustibilul și asigurarea pilotului pentru toate cele nouă etape.

Primul clasat din cei opt piloți Yamaha va deveni pilot oficial al echipei de la clasa STK600.

În afară de sportivii din cele patru țări incluse în program, Italia, Franta, Olanda și Grecia, numai eventualii piloți din România și Bulgaria ar mai putea fi inclusi în proiectul bLU cRU Challenge, pentru că Distribuitorul oficial Yamaha din Grecia este aceeași firmă care reprezintă Yamaha în cele două țări (Motodymanics SRL în România).

bLU cRU Challenge

Unul, sau doi piloți talentați ar putea fi inclusi în competiția monomarcă din Grecia și, în cazul în care s-ar clasa în fruntea acestei competiții, ar face parte din cei trei piloți pe care Grecia îi poate include în programul bLU cRU Challenge.

Din păcate, până acum nu s-a găsit nici un tânăr care să corespundă tuturor cerințelor, adică să fie talentat, să poată cumpăra motocicleta de concurs și să poată suporta restul cheltuielilor necesare participării la acest program.

În cazul programului pregătit pentru motocros, YZ125 bLU cRU Cup, condițiile sunt asemănătoare celor descrise mai sus pentru viteză pe circuit, dar nici aici nu s-a găsit vreun amator.

Probabil că ar putea fi găsite multe explicații pentru neparticiparea unui român în proiectul bLU cRU Challenge: situația economică a României, legea sponsorizării proastă, situația motociclismului de performanță din România, devenit sport de eprubetă, managementul dezastruos al Federației de Motociclism și câte și mai câte, dar, rezultatul final este cel care contează: desi ni se dă pe la nas cu marea performanță, noi nu putem. Sau nu vrem…

.

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*