TIBERIU TROIA

Prezentare Harley-Davidson Road Glide Special model 2016

Rezultat al campaniei Project Rushmore, Road Glide Special este una dintre cele mai surprinzătoare motociclete de Touring, cu o manevrabilitate pe care nu o anticipezi.

Campania Project Rushmore inițiată de Harley-Davidson nu a fost nimic altceva decât o încercare de a construi motociclete mai bune.

În timp ce vânzările firmei Harley-Davidson atingeau niște volume impresionante până în 2008, criza economică mondială a lovit destul de serios toți producătorii.

Mai ales în Statele Unite, motocicletele H-D se vindeau singure, fără mari eforturi de marketing din partea dealerilor.

Un singur dealer din Las Vegas depășea 2500 de unități vândute pe an, adică de peste două ori mai mult decât vânzările totale din România. Respectivul dealer avea pe vremea aceea șapte magazine în oraș, din care cinci magazine ofereau turiștilor suveniruri, accesorii și numai două vindeau și motociclete.

Road Glide Special

Totul s-a schimbat în 2009 și producătorul a fost nevoit să se adapteze situației.

Matt Levatich, Chief Operating Officer și Președinte al companiei a venit cu o idee genială, a oferit rețeta care s-a dovedit câștigătoare, care a permis mărcii să renască încă o dată (pentru a câta oară ?).

El a hotărât că trebuie strânsă legătura cu folositorii motocicletelor, trebuie ascultate părerile și sugestiile lor și producția trebuie modificată în funcție de cererile și nevoile clienților.

A fost nevoie de trei ani și jumătate, timp în care 20 de grupuri de lucru compuse din angajați ai companiei din SUA și Europa au mers împreună cu motocicliștii, au parcurs zeci de mii de kilometri împreună cu ei, au ascultat și înțeles problemele folositorilor, au transmis fabricii impresiile și sugestiile lor, influențând procesele interne ale construcției și producției de motociclete.

Road Glide Special

Unul dintre Vicepreședinții departamentului de construcție al motocicletelor a declarat că în cei patru ani care s-au scurs de la demararea proiectului Rushmore, compania a modificat strategiile de marketing, designul motocicletelor, procesul de producție și distribuția produselor, reducând timpul de dezvoltare a unui model nou de la 5 1/2 ani, la puțin peste 3 ani.

Eforturile campaniei au fost orientate către patru direcții diferite: control, senzația oferită pilotului, stil și comunicație, rezultatul final fiind peste 100 de noi caracteristici tehnice, de la caroserii mai aerodinamice și genți laterale mai ușor de utilizat, până la apariția noilor motoare Twin-Cooled, dotate cu chiulase răcite cu lichid pentru prima oară în istoria de 110 ani a companiei (dacă nu luăm în discuție gama de motoare Revolution, dezvoltate împreună cu Porsche pe platforma vechiului motor de competiție utilizat pe VR1000, răcit cu lichid).

Road Glide Special

Pentru a înțelege mai bine ce oferă modelul Road Glide Special și cât de surprinzător este, puteți urmări materialul filmat, difuzat în rubrica moto a emisiunii La Volan, sâmbătă 11 februarie 2017.

Prețul modelului Road Glide Special este între 27.790 – 29.450 EURO, în funcție de culoare și poate fi comandat la magazinul Harley-Davidson București.

Road Glide Special

Dacă v-a plăcut articolul și vă interesează detalii ale altor motociclete produse de Harley-Davidson, mai jos sunt teste și prezentări postate până acum.

Harley-Davidson Freewheeler, triciclul cu motor Milwaukee Eight

Test și prezentare Harley-Davidson Street Glide Special

Harley-Davidson Night Rod Special 2016 – prezentare în variantă video

Tri Glide Ultra – Harley-Davidson la superlativ – test şi prezentare

Dacă nu aţi văzut toate prezentările de motociclete, testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*