Gita și Kilo sunt primele două vehicule ușoare prezentate de Piaggio Group, proiecte realizate de Piaggio Fast Forward, centrul de cercetări al grupului.
Piaggio Fast Forward (PFF) a fost înființat în 2015 de grupul Piaggio, cu scopul declarat de a produce soluții de transport ușor, inteligente și autonome, pentru persoane și bunuri.
Având sediul în SUA, cu peste 900 mp alocați spațiilor pentru birouri, laboratoarelor de producție a prototipurilor și o echipă formată din 28 oameni cu experiență in diferite specialități, compania este controlată de grupul Piaggio.
După doi ani de studiu, ambițioasa echipă a reușit să prezinte la Boston primele două proiecte, Gita și Kilo, ambele vehicule ușoare, autonome, capabile să navigheze în spații urbane dens populate, urmărind proprietarul sau respectând trasee parcurse anterior și memorate, fiind capabile să transporte diferite cantități de bunuri.
Gita este circulară, echipată cu roți și anvelope similare celor de pe biciclete, având o înălțime de 66 cm și fiind în stare să transporte 18 kg de produse, față de modelul Kilo, dotat cu trei roți, capabil să transporte 100 kg.
Ambele vehicule reprezintă un asistent personal de zi cu zi al celor care au nevoie de așa ceva și își permit din punct de vedere financiar, pentru a avea mai multă libertate (și productivitate – ne explică Piaggio – ???), în timpul plimbărilor, sau la jogging, pentru mersul pe bicicletă, sau pe role.
Eu personal nu-mi dau seama cum poate fi cineva mai productiv când merge pe role, dar am observat că Președinte al Consiliului de Directori al PFF este Michele Colaninno, având ca prim consilier pe Nicholas Negroponte, fondator al MIT Media Lab, o mare personalitate recunoscută, un om care chiar este în stare să consilieze într-un astfel de domeniu.
Probabil că domnul Roberto Colaninno, Președinte și CEO Piaggio, care mai este și Președinte de Onoare al Alitalia, a vrut ca PFF, locul de concretizare a ideilor fiului său Michele, să producă ceva de calitate, nu așa cum s-a mai văzut în alte cazuri de companii conduse în direcții greșite de fiul născocitor.
E greu de spus în acest moment dacă Gita sau Kilo vor reprezenta soluții viabile pentru problemele transportului personal ușor de marfă, dar probabil că peste zece ani vom putea cataloga aceste proiecte ca un mare pas în față sau ca excentricități moarte de la naștere.
Dacă nu aţi văzut toate prezentările de motociclete, testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.