În 1999, după retragerea marelui campion Wayne Rainey, care, fiind sprijinit de fabrică, a coordonat doi ani o echipă participantă la clasa 500 cc, Yamaha a decis să pună bazele propriei echipe.
În acest scop a fost înființată o companie – Yamaha Motor Racing, cu sediul în Olanda, cu scopul de a conduce partea tehnică a activității competiționale internațională și pentru a derula activitatea echipei.
În 2005, Yamaha Motor Racing a fost mutată din Olanda pentru a crea o unică operațiune europeană Yamaha MotoGP în Italia, consolidând și centralizând managementul echipei și întreaga operațiune MotoGP.
Responsabilitatea pentru aspectele tehnice din MotoGP revine în cea mai mare parte Diviziei pentru Dezvoltarea Tehnologică, aflată la sediul central Yamaha din Japonia, dar un număr de ingineri japonezi completează personalul aflat în Europa.
Sediul echipei se află în Gerno di Lesmo, în apropiere de Monza și tot aici se află departamentul logistic și managementul. Sediul a fost reamenajat în 2008, când a fost inaugurat un ansamblu ultramodern, care oferă echipei un sediu superb, incluzând departamentele tehnic, logistic, management și comunicare sub un singur acoperiș.
La începutul anului 2014, Telefonica, firma spaniolă gigant în telecomunicații, a anunțat un nou contract de sponsorizare pentru echipa oficială Yamaha utilizând o marcă proprie, binecunoscuta Movistar. Cele două părți au semnat un contract pe cinci ani, o premieră pentru MotoGP.
Președinte al companiei Yamaha Motor Racing este Masahiro Nakajima, iar Managing Director este Lin Jarvis.
În 2011, Massino Meregali, vechi pilot de Superbike, a fost promovat din poziția de coordonator al echipei Yamaha participante în Campionatul Mondial de Superbike, în funcția de Director al echipei Yamaha MotoGP.
Team Manager, aflat în al șaptelea an în această funcție, este Wilco Zeelenberg, fost câștigător la clasa 250 cc în Campionatul Mondial, tot el fiind cel care îl sprijină în boxă pe Maverick Viñales, în zilele de cursă.
Aceasta fiind echipa, să vedem fișa tehnică a motocicletei.
YZR-M1, Movistar Yamaha MotoGP model 2017
Motor: 1000 cc, patru cilindri în linie, răcit cu lichid, vilbrochen crossplane
Putere: peste 240 CP, 176 KW
Sasiu: Delta box din aluminiu cu multiple poziții ajustabile a geometriei direcției, basculă din aluminiu
Transmisie: cutie de viteze casetată cu șase trepte și rapoarte alternative disponibile
Roti: MFR forjate din magneziu de 17 inch
Frane: Brembo, două discuri față din carbon de 320 sau 340 mm, etriere cu patru pistonașe față, disc spate din oțel inoxidabil, etrier cu două pistonașe
Suspensii: furcă față inversată Öhlins, amortizor spate Öhlins, toate cu reglaje la preîncărcare, compresie și revenire
Masa: 157 kg, conform Regulamentului FIM
Cu o echipă tehnică formată din specialiști de renume, cu o motocicletă performantă și cu doi piloți de top, Valentino Rossi și Maverick Viñales, nu rămâne decât ca Yamaha Motor Racing și echipa pe care o coordonează, Movistar Yamaha MotoGP Team, să dovedească ca sunt cea mai bună grupare prezentă în MotoGP.
.
Dacă v-a plăcut articolul, mai jos sunt alte materiale despre Yamaha Racing și viața echipei.
Povestea motorului cross plane folosit de Yamaha – când a apărut şi ce face
Dacă nu aţi văzut toate prezentările de motociclete, testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.