TIBERIU TROIA

Prezentare Yamaha WR450F Rally

Noul Yamaha WR450F Rally este motocicleta folosită de echipa oficială Yamalube Yamaha la Dakar 2017 pentru piloții Hélder Rodrigues, Adrien Van Beveren, Alessandro Botturi și Rodney Faggotter, în încercarea de a reuşi un rezultat cât mai bun.

WR450F Rally

După ani de dominație a producătorului KTM, echipa Yamalube Yamaha a reușit prin Adrien van Beveren să ocupe locul 4 la general, terminând competiția cu o victorie în ultima etapă.

Câștigător în ultimii trei ani ai cursei Enduropale, cea mai lungă competiție de enduro pe nisip, cursa care l-a inspirat pe Thierry Sabine să organizeze pentru prima dată Raliul Paris-Dakar, Adrien van Beveren a început să participe la curse de motocros la vârsta de opt ani.

După numeroase victorii în campionate regionale și chiar naționale, reușește în 2016 clasarea pe locul 6 în Raliul Dakar, promițând pentru 2017 un rezultat mai bun, promisiune îndeplinită, spre satisfacția întregii echipe.

WR450F Rally

Adrien van Beveren în etapa a 8-a a Raliului Dakar 2017

Motocicleta pe care Yamaha a pregătit-o pentru acest sezon, noua WR450F Rally, este dezvoltată având ca platformă modelul de serie WR450F, tehnicienii echipei oficiale concentrându-se să combine caracteristicile tehnice excepționale ale motocicletei, cu fiabilitatea extremă necesară etapelor lungi, parcurse în condiții dificile.

Beneficiind de avantajul tehnologiei cilindrului inversat, motorul produce o putere și un cuplu controlabile. Având componente produse de GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing), toate piesele interne ale motorului sunt realizate în vederea obținerii unei performanțe controlabile.

O serie de hărți de alimentare ale injecției special proiectate, împreunâ cu evacuarea din titan produsă de Akrapovič, amplasată sub motor, îmbunătățesc performanțele motocicletei.

Având cadrul din aluminiu, șasiul WR450F Rally are bascula mai lungă cu 2 cm pentru o stabilitate îmbunătățită la viteze ridicate.

WR450F Rally

Una din principalele priorități ale echipei proiectanților acestui model a fost menținerea unei poziții de pilotaj cât mai comodă în condițiile unei competiții, adică aproape de poziția motocicletei WR450F standard.

În acest scop, echipa de tehnicieni a modificat rezervorul de benzină proiectând volumul suplimentar pentru a obține o poziție care permite mișcarea liberă și facilă a pilotului.

Pentru etapele lungi ale raliului, noul rezervor din plastic are o capacitate de 33 litri și permanenta grijă pentru optimizarea maselor a avut ca rezultat final obținerea unei mase totale de 142 kg la gol.

În ceea ce privește suspensiile, noul WR450F Rally combină o furca de față dezvoltată de BOS Suspensions cu un amortizor spate KYB Factory, iar la frâne sunt instalate discuri de 300 mm pe față, pentru o frânare eficace la viteze mari.

Cu toate că o astfel de motocicletă pregatită pentru competiții de cel mai înalt nivel ar fi un vis greu de îndeplinit în acest moment, echipa oficială Yamalube Yamaha Rally Team pregătește un kit special pentru clienți, care va transforma un WR de serie într-o motocicletă de curse.

Se anticipează că acest kit va fi pus la dispoziția doritorilor începând din iulie 2017.

WR450F Rally

Detalii suplimentare despre WR540F Rally si piesele speciale vor putea fi obținute de la magazinul  firmei Motodynamics SRL, importatorul oficial Yamaha pentru România și din rețeaua dealerilor oficiali.

.

Dacă v-a plăcut prezentarea modelului Yamaha WR450F Rally, puteți găsi mai jos prezentări ale altor motociclete Yamaha, articole postate până acum.

Yamaha VMax 2016 model aniversar – Legendele nu mor – test și prezentare

Yamaha MT-10 – test şi prezentare video

Yamaha Tracer 700 – test şi prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*