După 15 ani de la apariție, cea de-a 7-a generație de GSX-R1000 se aliniază din punct de vedere tehnologic principalelor modele concurente.
Apărut pentru prima dată în 2001, GSX-R1000 a înlocuit GSX-R1100, cel mai mare model din gamă și, chiar dacă a fost catalogat drept o variantă majorată a vechiului GSX-R750 datorită asemănării multor repere, modelul de 1000 cc aducea numeroase noutăți.
Un șasiu construit din material mai gros, cu o rigiditate mărită, un motor reproiectat, cu performanțe notabile pentru acea perioadă, motocicleta atingea o viteză de vârf de 278 km/h și 3 secunde de la 0 la 100 km/h.
În perioada care a urmat, motocicleta a fost modificată la fiecare doi ani, până în 2009, când a fost lansată ultima variantă cu modificări majore, puțin îmbunătățită în 2012.
De atunci, GSX-R1000 a intrat într-un con de umbră și numai munca și efortul echipelor de anduranță, în special al echipei SERT, înființată și coordonată de Dominique Méliand, un adevărat magician, au reușit să țină capul de afiș datorită celor 8 titluri de Campion Mondial pe echipe, din totalul de 12 obținute de Suzuki în ultimii 16 ani.
Era de așteptat ca echipa SERT și conducătorul ei să fie invitați la lansarea noului GSX-R1000, prezentat presei în premieră mondială la Intermot, expoziția internațională de la Köln.
Produs în două variante, GSX-R1000 și GSX-R1000R, noua motocicletă are un șasiu nou, amortizoare Showa, aceleași modele instalate pe Kawasaki ZX-10 2015, bascula mai lungă și subcadru nou, amortizor de direcție electronic, componente Brembo și Nissin ale sistemului de frânare, un pachet electronic generos și, nu în ultimul rând, un motor cu dimensiuni reduse, mai ușor decât cele precedente, care produce 199 CP la 13.000 rpm și un cuplu maxim de 116 Nm la 10.000 rpm.
Controlul tracțiunii are 10 nivele de intervenție, care pot fi selectate de pilot. Modul 1 este nivelul minim de intervenție, iar modul 10 nivelul maxim. Modurile 1-4 sunt recomandate pentru folosința pe circuit, modurile 5-8 pentru folosința pe stradă, iar modurile 9 și 10 pentru ploaie, sau drumuri proaste.
Modurile 1-4 permit derapajul roții spate pe circuit și sunt recomandate piloților experimentați, care preferă o intervenție minimă a sistemelor electronice.
În modurile 5-8, controlul tracțiunii intervine mai devreme decât în modurile 1-4.
Atunci când motocicleta se înclină cu un anumit unghi, sistemul intervine și încetinește răspunsul accelerației și livrarea puterii pentru un control mai bun al accelerației.
În cazul în care sistemul primește de la diferiții senzori de pe motocicletă informația legată de derapajul roților, sau pierderea aderenței, puterea este imediat redusă.
În fine, în modurile 9 și 10, proiectate pentru ploaie și drumuri cu aderență scăzută, sistemul acționează mai devreme decât în celelalte moduri.
Informația legată de modul în care se află controlul tracțiunii este afișată pe bord și un martor luminos atenționează pilotul în perioadele în care controlul tracțiunii este activ.
În 2001, atunci când GSX-R1000 a apărut, caracteristicile tehnice și performanțele motocicletei au propulsat-o la vârful categoriei motoarelor sportive, depășind Yamaha R1, care făcuse vâlvă în cei trei ani de existență.
15 ani mai târziu, Suzuki revine în forță la clasa Supersport cu un nou GSX-R1000, o motocicletă care a rezultat din munca depusă de tehnicienii echipelor din Campionatul Mondial de Anduranță și MotoGP și promite să devină un nou succes comercial al companiei.
Noul Suzuki GSX-R1000 poate fi comandat și achiziționat de la magazinul firmei Motor Team din București, dealer oficial Suzuki.
.
Dacă vreți să aflați mai multe detalii despre evenimentul în care a fost prezentat noul Suzuki GSX-R1000, mai jos sunt articole postate până acum.
Prezentarea noilor modele Suzuki la Intermot – spectacol de gală cu mari vedete
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.