Într-un comunicat de presă, Polaris Industries a anunțat oprirea imediată a operațiunii Victory.
Pentru optimistii care anunțau sfârșitul crizei financiare (cel puțin pentru piața Americană), iată încă un exemplu de companie obligată să-și restructureze activitatea, după o creștere explozivă a vânzărilor de motociclete și o descreștere a producției tot atât de rapidă.
Anii 2004-2008 au reprezentat o perioadă aparent înfloritoare pentru economia din SUA și, implicit, pentru vânzările de motociclete.
Dacă în 2008, volumul total al vânzărilor de motociclete și scutere a atins un număr record de peste 1.000.000 de unități, an în care Victory a reușit să vândă peste 80.000 motociclete, 2009, anul exploziei balonului de săpun al economiei din SUA, a marcat scăderea vânzărilor la sub 50%, cele aproape 40.000 de unități produse de Victory fiind o consecință normală a situației.
În 2011 Polaris a achiziționat marca Indian, probabil una dintre cele mai inspirate tranzacții ale trustului, dar această achiziție nu a putut însemnat o explozie a vânzărilor, cele două mârci, Victory și Indian, reușind să vândă împreună 20-25.000 unități în 2015, față de cele 266.000 motociclete vândute de Harley-Davidson în același an.
Dispariția mărcii Victory poate să ne afecteze în România doar din punct de vedere sentimental, pentru că motocicletele Victory nu s-au bucurat niciodată de popularitate pe malurile Dâmboviței.
În ultimii câțiva ani firma nu a lansat modele noi, iar cele câteva unități importate cu câțiva ani în urmă de vechiul importator, nu s-au văzut pe stradă.
Dimpotrivă, părerea mea este ca pasionații motocicletelor Indian, care sunt cu zecile de mii în toată lumea, vor avea motive să se bucure de o marcă mai puternică și mai serios susținută financiar de producător, așa după cum a declarat și Scott Wine, CEO Polaris Industries.
Resursele financiare care nu vor mai sprijini un produs aflat în cădere liberă, vor fi redirecționate în dezvoltarea mărcilor Indian și Slingshot, ambele în creștere remarcabilă.
Vestea opririi operațiunilor Victory nu va afecta pe termen scurt pe actualii posesori de motociclete Victory, care vor beneficia în continuare de piese de schimb timp de 10 ani, dealerii vor fi sprijiniți de fabrică pentru lichidarea stocurilor actuale și pentru consolidarea mărcii Indian.
Pentru România, decizia conducerii trustului de a opri producția motocicletelor Victory vine exact în momentul în care noul dealer autorizat, firma ASP Group, pregătește deschiderea operațiunii la București, situație în care viitorul magazin se va concentra numai pe motocicletele Indian și accesoriile dedicate acestei mărci.
.
Dacă vreți să aflați mai multe despre marca Indian și motocicletele legendarei companii, mai jos sunt articole postate până acum.
Noutățile aduse de Indian la EICMA 2016 – motociclete Indian pentru categoria A2
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.