Ca de obicei, petrecerea de sfârșit de an Harley-Davidson București s-a confundat cu serbarea de sfârșit de sezon a membrilor HOG București.
Toți producătorii de motociclete fac eforturi să-și fidelizeze clienții și să adune cât mai mulți fani ai firmei pe lângă magazinele companiei.
În general, acestă încercare este una dintre cele mai dificile sarcini și durează ani de zile până se adună un număr semnificativ de pasionați ai firmei, ca să se poată înființa un grup de pasionați ai aceleiași companii.
Singura firmă care a reușit acest lucru este Harley-Davidson și, în marile școli în care se predau cursuri de marketing, un exemplu a devenit clasic, cel al firmei americane, care a reușit să-și convingă clienții să-și tatueze numele firmei, din dragoste față de produs.
Și nu e vorba de niște exemple izolate, care s-au petrecut undeva, într-un orășel izolat din Statele Unite, acum 30-40 de ani, ci a devenit o regulă, se petrece peste tot și acum, chiar și în România.
Dar acest fapt a fost posibil numai datorită politicii producătorului Harley-Davidson, care trăiește împreună cu fanii firmei, se adaptează dorințelor și cerințelor lor și modifică produsul final în functie de părerea utilizatorilor.
Ultimul mare demers care s-a desfășurat după aceste reguli a fost proiectul Rushmore, în care zeci de oameni ai firmei au făcut mii de kilometri împreună cu motocicliștii, le-au ascultat părerile și problemele, iar rezultatul spectaculos al acestui demers a fost noua gamă Touring, cu numeroasele îmbunătățiri aduse motocicletelor, exact ceea ce își doriseră clienții.
Acestă politică este extinsă și în relația directă cu fanii, îi sprijină și susține, iar dealerii oficiali au ca sarcină organizarea cluburilor clienților, principiu predat în cadrul cursurilor Universtății Harley-Davidson, cursuri organizate periodic pentru persoanele din managementul operațiunilor H-D din întreaga lume.
Și pentru că susținere înseamnă nu numai suport acordat problemelor tehnice, ci și recunoașterea reușitelor, Harley-Davidson București are toate motivele să sărbătorească sfârșitul de an împreună cu clienții.
Anul 2016 a fost unul de excepție pentru operațiunea Harley-Davidson București și pentru grupul HOG București (Harley Owners Group, dacă mai era nevoie să traduc).
Vânzarile de unități noi au fost mulțumitoare, iar activitatea membrilor HOG a adus satisfacții și a fost chiar un motiv de mândrie națională.
Grupul motorizat a făcut excursii lungi, participând la adunări în țară și peste hotare, iar Marcel Chiva, Președintele HOG București a obținut încă două mari premii la concursul de customizare organizat cu prilejul Festivalului HOG, de la Grimaud, lângă Saint Tropez, la categoria Custom și People’s Choice, cu motocicleta sa Trackster.
Reușita nu este individuală, pentru că Marcel nu ar fi putut rezolva toate problemele singur, ci este un succes al echipei HOG București, el fiind sprijinit de colegii și prietenii săi, care au știut să-l ajute când a fost nevoie și să-l sărbătorească atunci când au avut motiv.
Toate acestea și alte subiecte legate de activitatea firmei și a fanilor ei au fost discutate la întâlnirea de vineri, la sediul magazinului Harley-Davidson București, devenit pentru o seară gazdă primitoare.
Lume multă, muzică, catering de calitate, băuturi pe alese, veselie și motocicletele, martori tăcuți la întâlnirea mult așteptată de toată lumea, ba chiar și o prezență foarte serioasă a grupării Ladies of Harley.
Momente speciale, prospecți ridicați la gradul de membri, membri înaintați la gradul de ofițeri, mă rog, chestii pe care nu toți le înțeleg, dar și despărțiri încărcate de emoție, regrete, mulțumiri și povești de viață care ar impresiona pe oricine.
Am participat cu multă bucurie, am depănat amintiri dragi și am făcut o poză cu echipa inițială, de la începuturile operațiunii Harley-Davidson București, pe care o postez aici.
La mulți ani Harley-Davidson București, la mai multe aventuri și reușite, HOG București !
Dacă vreți să aflați mai multe despre acțiunile organizate de Harley-Davidson București și despre reușitele membrilor HOG București, puteți găsi mai jos articole postate până acum.
Un român a câştigat concursul de custom Harley-Davidson de la St.Tropez – mai 2016
Porţi deschise – Cum a fost la evenimentul organizat de Harley-Davidson
Prezentarea noilor modele 2016 la Harley-Davidson Bucureşti – partea 1-a
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.