Personalitate marcantă a designului de motociclete a ultimelor două decenii, Glynn Kerr este fondatorul și Președintele Motorcycle Design Association.
Noiembrie 2016. Eram la EICMA, expoziția internațională de motociclete și accesorii de la Milano și, după două zile de lucru, interviuri și materiale pregătite, am găsit unul dintre standurile a căror vizită o planificasem pentru final.
Într-unul din pavilioane erau expuse motociclete concept, încercări spectaculoase datorate muncii și talentului unor mari pasionați de motociclete.
Eu venisem hotărât să văd una dintre motocicletele despre care am scris la momentul apariției, Gentleman’s Rider, prima motocicletă produsă de VanderHeide, dar și ca să-i cunosc pe creatorii acestei adevărate bijuterii.
Cei doi frați erau acolo, am vorbit cu ei, văzusera articolul meu și au fost de acord să facem un material filmat, un fel de discuție prietenească, despre cum a fost construită motocicleta lor.
În timp ce ne pregăteam camerele pentru filmare și așteptam un moment propice, cu mai puțini gură-cască în jurul nostru, un domn respectabil, care se tot învârtea pe acolo a intrat în vorbă cu constructorii motocicletei, care se aflau lângă noi.
Fiind lângă ei, am auzit înterbările puse de respectivul domn, care ne-a spus că este colaborator la una dintre revistele importante de moto din SUA și că vrea să scrie un articol despre motocicletă.
Auzind că și eu am scris un articol despre motocicletă și că pregătesc încă unul pentru o revistă din România, am schimbat păreri despre motocicleta din fața noastră împreună cu creatorii ei și am schimbat cărți de vizită.
Numele mi s-a părut cunoscut, am crezut că îi știam numele de la vreunul din articolele citite și nu am acordat importanță detaliilor menționate pe cartea de vizită.
Ne-am despărțit promițându-i că îi voi trimite articole scrise de mine, pentru că nu mai aveam la mine nici o revistă.
Când am ajuns acasă, am căutat pe net și atunci am avut parte de marea surpriză.
Întâlnisem pe unul dintre cei mai importanți designeri de motociclete ai ultimelor două decenii, cu o experiență de peste 20 de ani în domeniu și cu niște realizări personale de-a dreptul impresionante.
După absolvirea cursurilor de design ale Universității din Coventry, Glynn Kerr a lucrat pentru o scurtă perioadă de timp pentru compania producătoare de mașini sport TVR, în țara natală, Marea Britanie, după care s-a alăturat echipei de designeri din München, a firmei BMW, ocupându-se cu designul exterior.
După numai doi ani s-a transferat la departamentul moto, moment din care s-a dedicat exclusiv motocicletelor.
Între anii 1987-1990, Glynn Kerr a fost Chief Designer al firmei Global Design (în prezent GK Design Europe) din Amsterdam, studioul oficial de design al operațiunii Yamaha Motor Europe.
În această perioadă a finalizat ca proiecte personale modelele TDM850 și TDR125 și a lucrat în echipa care a realizat modelele GTS, Superténéré , XT600 și scuterul BW’s.
După plecarea de la firma Global Design, Glynn Kerr a colaborat în calitate de consultant independent cu cele mai mari companii din domeniu: Ducati, Honda, Triumph, Aprilia, Harley-Davidson, Kymco, Voxan și Kawasaki.
În același timp a înființat Motorcycle Design Association, organizație al cărei Președinte este, fiind în legătura cu cele mai mari personalități ale lumii moto și colaborează cu publicații moto din întreaga lume.
Dacă v-a plăcut articolul și vreți să aflați mai multe despre personalități ale lumii moto care și-au adus contribuția realizând proiecte deosebite, puteți găsi mai jos alte articole postate până acum.
FGR Midalu 2500 – Povestea motocicletei exotice produsă în Cehia
Dacă nu aţi văzut toate prezentările de motociclete, testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.