Aflată la limita dintre motocicletele de serie şi cele de competiţie, MV Agusta F4 RC este cea mai frumoasă motocicletă pe care testat-o.
La începutul anului, făcând o vizită la foştii colegi de muncă de la Dageco Impex, importatorul oficial MV Agusta în România, am văzut F4 RC, minunăţia pe care o admirasem la ultima ediţie EICMA, de la Milano.
Cunoşteam fişa tehnică, o citisem de multe ori, ştiam că a fost produsă în doar 250 de unităţi, ca să poată fi omologată şi să permită folosirea ei în Campionatul Mondial de Superbike – WSBK, îmi imaginam cam cum merge, dar nu speram să am ocazia să o testez.
Nu numai pentru că este scumpă, dar ci şi pentru că este foarte greu de obţinut, producţia fiind limitată şi comenzile din ţările bogate fiind mari.
Este una din acele motociclete pe care importatorul dintr-o ţară, mai ales România, nu poate comanda mai mult de o bucată, dacă nu o face imediat după ce este anunţată deschiderea perioadei de comandă.
De aceea, când am auzit că motocicleta va fi rodată pentru a fi folosită în cursele din România, m-am bucurat nu numai pentru proprietarul ei, ci şi pentru că am început să am şanse sa o testez.
O tură cu MV Agusta F4 RC pe pista Academiei Titi Aur, o oră de mers singur, fără să te deranjeze nimeni, poate fi considerată un cadou de Crăciun venit vara.
Motocicleta pe care am mers avea instalat kitul de competiţii cu care a fost livrată, kit format din sistemul complet de eşapament, unitatea centrală cu setările de cursă, capacul monopost pentru şaua pasagerului şi buşonul special al rezervorului de combustibil pentru acces rapid.
Prin instalarea kitului, puterea motorului este ridicată de la 105 CP/13450 rpm, la 212 CP/13600 rpm, iar masa motocicletei coboară de la 183 kg la 175 kg.
În această formulă, motocicleta este greu de folosit în trafic, pe stradă, este chiar o pedeapsă şi devine motocicletă de competiţii, la care mai trebuie scoase câteva repere inutile pe pistă şi adăugate altele, specifice curselor.
Materialul filmat a fost prezentat în rubrica moto a emisiunii La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 27 august 2016.
Dacă v-a plăcut prezentarea modelului F4 RC, puteţi găsi mai jos alte articole despre motocicletele MV Agusta postate până acum.
Standul MV Agusta de la EICMA 2015, cu Giacomo Agostini prezent la eveniment
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.