Una dintre cele mai spectaculoase prezenţe de la Intermot – FGR Midalu 2500, monstrul exotic produs în Cehia, ţara mamă a firmelor Jawa şi CZ.
Intermot, octombrie 2016. O mică firmă din Republica Cehă prezintă publicului o motocicletă sportivă de 2500 cc (2442 cc mai exact).
Un monstru de 262 kg la gol, cu un motor cu 6 cilindri în V, care dezvoltă 200 CP, amplasat pe şasiu din oţel tip grindă cu zăbrele, amortizoare Öhlins, frâne Brembo şi mult carbon, pe lângă o sumedenie de piese atent prelucrate.
La o primă întâlnire cu motocicleta, nu ştii la ce să te uiţi mai atent, la bascula care iese în evidenţă prin forma deosebită, la sistemul de eşapament al celor şase cilindri, la blocul motor frezat, sau la componentele produse din fibră de carbon.
Prezenţa motocicletei a stârnit admiraţia publicului, sistemul de comandă pentru primele unităţi produse a fost remarcat, doar entuziasmul amatorilor a fost puţin temperat de preţul prohibitiv anunţat – 120.000 euro.
Dar oare de cât timp a fost nevoie ca FGR Midalu 2500 să fie oferită publicului spre vânzare ?
Lucrul la viitoarea motocicletă a început în 2005 cu proiectarea motorului. Trei ani mai târziu, firma prezintă publicului primul prototip FGR 2500 V6.
Faza următoare a fost realizarea şasiului, început în 2009, terminat în 2010 şi prezentat în cadrul unei expoziţii în primăvara anului 2011.
Ultima etapă a dezvoltării motocicletei a început în 2012 cu teste, kilometri parcurşi pentru verificarea diferitelor echipamente şi sisteme, modificări tehnice şi estetice ale proiectului iniţial, pentru ca varianta finală, FGR Midalu 2500, să fie expusă la Köln luna trecută.
Proiect vizionar, demonstraţie tehnologică, motocicletă fără şanse, sau viitor succes comercial ?
Greu de spus, dar ce reprezintă o certitudine este faptul că proiectul firmei din Cehia este încununarea muncii de o viaţă a unui mic colectiv, care a reuşit în anii trecuţi să plaseze o motocicletă FGR, construită pentru clasa Moto 3, pe locul 7 în clasamentul constructorilor, la mare luptă cu fabrici puternice.
Au dovedit ca sunt în stare, au reuşit în competiţii, au produs şi o super-motocicletă de stradă, nu văd de ce FGR Midalu 2500 nu s-ar bucura de succes.
Sursa: FGR Factory
Dacă v-a plăcut povestea motocicletei FGR Midalu 2500, mai jos puteţi găsi articole despre alte proiecte îndrăzneţe postate până acum.
Lazareth LM 847, cu motor V8 Maserati, prezentat la Geneva Motor Show 2016
De vorbă cu Torsten Robbens despre Saroléa, motocicleta electrică belgiană
Radikal Chopper – Andrea Radaelli şi motocicletele sale excepţionale la EICMA 2015
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.