TIBERIU TROIA

Gentleman’s Rider, prima motocicletă produsă de VanderHeide

Prezentată în premieră la Goodwood Festival of Speed, motocicleta Gentleman’s Rider a firmei VanderHeide a fost supranumită de presă “Minunea din carbon”.

VanderHeide

Povestea firmei VanderHeide Motorcycles, care a produs prima motocicletă în acest an a început în 2011, când Rolf van der Heide, inginer fascinat de materialele compozite, în special de fibra de carbon, cu o vastă experienţă în industria auto, a hotărât să-şi îndeplinească visul de o viaţă.

Inspirat de modul de lucru al firmelor în care a lucrat, ca Spyker, sau Carver, producători de maşini exclusiviste, care au ales să facă sacrificii pentru găsirea unor soluţii noi, în loc să folosească solutii tradiţionale şi comode, Rolf, împreună cu fratele sau Sjors, a decis să pregăteasca bazele producţiei propriei motociclete.

VanderHeide

Având un proiect îndrăzneţ, Rolf l-a contactat pe designerul olandez Michiel van den Brink, pentru a-i sprijini la realizarea proiectului.

Van den Brink este unul dintre cei mai talentaţi reprezentanţi ai designului olandez, absolvent a secţiei de design industrial din cadrul Universităţii Tehnice Delft, având câteva proiecte de succes în industria auto.

Una dintre cele mai reuşite realizări este proiectul autoturismului Vandenbrink 599 GTO, o recarosare a legendarei maşini Ferrari 599 GTO, model 1963, multiplă câştigătoare a cursei de 24 ore Le Mans.

VanderHeide

Proiectul premiat Vandenbrink 599 GTO

Proiectul a fost întâmpinat de presa de specialitate cu căldură, iar The Chicago Athenaeum Museum i-a decernat premiul Good Design Award.

Michiel a acceptat invitaţia făcută de fraţii van der Heide şi împreună au făcut ceea ce mulţi afirmau că este imposibil: au reinventat motocicleta, au făcut ca acest vis să funcţioneze şi să arate spectaculos.

Prima apariţie a motocicletei Gentleman’s Rider produsă de VanderHeide Motorcycles, a avut loc la Festivalul anual al vitezei de la Goodwood, unde importante publicaţii moto i-au dat nume noi. Motorrad International a numit-o “minunea din carbon”, Australian Motorcycle News a numit-o “tasty Dutch treat”, iar Motorcycle News UK a descris-o ca “un amestec de metal şi şasiul monococă din fibră de carbon care îţi taie răsuflarea”.

VanderHeide

Aceasta primă prezenţă pe scena publică a fost o recunoaştere imediată a calităţii deosebite şi a ideilor inovatoare care caracterizează minunaţia tehnică, iar firma VanderHeide Motorcycles a dovedit că motto-ul “Viaţa e prea scurtă ca să fie obişnuită” a fost o alegere bună.

.

Specificaţie tehnică

Şasiu: VanderHeide – proiectat şi produs în companie

Şasiu monococă din fibră de carbon 100%

Basculă din fibră de carbon 100%

Furcă faţă din fibră de carbon 100%

24 litri benzină în şasiul monococă (nu există rezervor separat)

VanderHeide

Suspensiile faţă/spate Öhlins TTX 36

Suspensii: VanderHeide – proiectate în companie, patent înregistrat

Faţă: Wishbone dublu cu amortizor Öhlins TTX 36

Spate: amortizor Öhlins TTX 36

Amortizoarele faţă/spate sunt aliniate şi lucrează în sens invers, pentru eliminarea forţelor

Greutate la gol: 165 kg (în varianta de competiţie) şi 175 kg (în varianta înmatriculabilă)

VanderHeide

Motor: Aprilia RSV4 în V la 65 grade, 999.6 cc, 201 CP la 13.000 rpm

Opţional în varianta de competiţie, Aprilia RSV4 Superbike, peste 230 CP

Viteză maximă: peste 300 km/h

Roţi faţă/spate: 17” BlackStone Tek din fibră de carbon cu 5 spiţe

Anvelope

Faţă: 120/70-ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SC

Spate: 190/55-ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SC, opţional 200/55-ZR17

Eşapament: HP Corse Pro Series Hydroform, oţel inoxidabil hidroformat la presiune înaltă

Preţul începe de la 150.000 euro, pentru precomandă trebuie achitat un avans de 50%, primul lot se va produce în 25 exemplare.

VanderHeide

Surse: VanderHeide Motorcycles şi Atelier Michiel van den Brink

Dacă v-a plăcut articolul, mai jos sunt alte poveşti ale unor motoare care au făcut istorie.

Lazareth LM 847, cu motor V8 Maserati, prezentat la Geneva Motor Show 2016

Saroléa SP7, noul Superbike electric care va participa la TT IOM 2016, a fost prezentat în standul Bridgestone de la EICMA

Radikal Motorcycles – o prezenţă inedită în cadrul salonului Custom de la EICMA

Triumph şi Guy Martin încearcă să doboare vechiul record de viteză pe uscat, pe pista de sare de la Bonneville, din Utah.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

One thought on “Gentleman’s Rider, prima motocicletă produsă de VanderHeide

  1. Michiel van den Brink

    Hi, this is Michiel van den Brink.

    I have something more for you to enjoy. I’ve written two articles about the design process, including the first sketches and about how we created the clay model.

    Part One: http://www.ateliervandenbrink.com/single-post/2016/08/31/VanderHeide-carbon-fiber-motorcycle—Design-process—Part-I

    Part Two: http://www.ateliervandenbrink.com/single-post/2016/09/05/VanderHeide-carbon-fiber-motorcycle—Design-process—Part-II

    Part Three will follow soon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*