Prezentată în premieră la Goodwood Festival of Speed, motocicleta Gentleman’s Rider a firmei VanderHeide a fost supranumită de presă “Minunea din carbon”.
Povestea firmei VanderHeide Motorcycles, care a produs prima motocicletă în acest an a început în 2011, când Rolf van der Heide, inginer fascinat de materialele compozite, în special de fibra de carbon, cu o vastă experienţă în industria auto, a hotărât să-şi îndeplinească visul de o viaţă.
Inspirat de modul de lucru al firmelor în care a lucrat, ca Spyker, sau Carver, producători de maşini exclusiviste, care au ales să facă sacrificii pentru găsirea unor soluţii noi, în loc să folosească solutii tradiţionale şi comode, Rolf, împreună cu fratele sau Sjors, a decis să pregăteasca bazele producţiei propriei motociclete.
Având un proiect îndrăzneţ, Rolf l-a contactat pe designerul olandez Michiel van den Brink, pentru a-i sprijini la realizarea proiectului.
Van den Brink este unul dintre cei mai talentaţi reprezentanţi ai designului olandez, absolvent a secţiei de design industrial din cadrul Universităţii Tehnice Delft, având câteva proiecte de succes în industria auto.
Una dintre cele mai reuşite realizări este proiectul autoturismului Vandenbrink 599 GTO, o recarosare a legendarei maşini Ferrari 599 GTO, model 1963, multiplă câştigătoare a cursei de 24 ore Le Mans.
Proiectul a fost întâmpinat de presa de specialitate cu căldură, iar The Chicago Athenaeum Museum i-a decernat premiul Good Design Award.
Michiel a acceptat invitaţia făcută de fraţii van der Heide şi împreună au făcut ceea ce mulţi afirmau că este imposibil: au reinventat motocicleta, au făcut ca acest vis să funcţioneze şi să arate spectaculos.
Prima apariţie a motocicletei Gentleman’s Rider produsă de VanderHeide Motorcycles, a avut loc la Festivalul anual al vitezei de la Goodwood, unde importante publicaţii moto i-au dat nume noi. Motorrad International a numit-o “minunea din carbon”, Australian Motorcycle News a numit-o “tasty Dutch treat”, iar Motorcycle News UK a descris-o ca “un amestec de metal şi şasiul monococă din fibră de carbon care îţi taie răsuflarea”.
Aceasta primă prezenţă pe scena publică a fost o recunoaştere imediată a calităţii deosebite şi a ideilor inovatoare care caracterizează minunaţia tehnică, iar firma VanderHeide Motorcycles a dovedit că motto-ul “Viaţa e prea scurtă ca să fie obişnuită” a fost o alegere bună.
.
Specificaţie tehnică
Şasiu: VanderHeide – proiectat şi produs în companie
Şasiu monococă din fibră de carbon 100%
Basculă din fibră de carbon 100%
Furcă faţă din fibră de carbon 100%
24 litri benzină în şasiul monococă (nu există rezervor separat)
Suspensii: VanderHeide – proiectate în companie, patent înregistrat
Faţă: Wishbone dublu cu amortizor Öhlins TTX 36
Spate: amortizor Öhlins TTX 36
Amortizoarele faţă/spate sunt aliniate şi lucrează în sens invers, pentru eliminarea forţelor
Greutate la gol: 165 kg (în varianta de competiţie) şi 175 kg (în varianta înmatriculabilă)
Motor: Aprilia RSV4 în V la 65 grade, 999.6 cc, 201 CP la 13.000 rpm
Opţional în varianta de competiţie, Aprilia RSV4 Superbike, peste 230 CP
Viteză maximă: peste 300 km/h
Roţi faţă/spate: 17” BlackStone Tek din fibră de carbon cu 5 spiţe
Anvelope
Faţă: 120/70-ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SC
Spate: 190/55-ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SC, opţional 200/55-ZR17
Eşapament: HP Corse Pro Series Hydroform, oţel inoxidabil hidroformat la presiune înaltă
Preţul începe de la 150.000 euro, pentru precomandă trebuie achitat un avans de 50%, primul lot se va produce în 25 exemplare.
Surse: VanderHeide Motorcycles şi Atelier Michiel van den Brink
Dacă v-a plăcut articolul, mai jos sunt alte poveşti ale unor motoare care au făcut istorie.
Lazareth LM 847, cu motor V8 Maserati, prezentat la Geneva Motor Show 2016
Radikal Motorcycles – o prezenţă inedită în cadrul salonului Custom de la EICMA
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Hi, this is Michiel van den Brink.
I have something more for you to enjoy. I’ve written two articles about the design process, including the first sketches and about how we created the clay model.
Part One: http://www.ateliervandenbrink.com/single-post/2016/08/31/VanderHeide-carbon-fiber-motorcycle—Design-process—Part-I
Part Two: http://www.ateliervandenbrink.com/single-post/2016/09/05/VanderHeide-carbon-fiber-motorcycle—Design-process—Part-II
Part Three will follow soon.