În toamna anului trecut, Yamaha a lansat conceptul Faster Sons, un curent care prezintă motociclete moderne, inspirate din formele motoarelor vechi, pe care părinţii noştri le modificau.
Primul model al acestei noi familii, lansat la expoziţia internaţională de la Milano, este Yamaha XSR700.
Când motocicleta a fost prezentată publicului, managerul de proiect, un japonez, a făcut o glumă care conţinea mult adevăr, spunând că au hotărât să introducă pe piaţă conceptul Faster Sons văzând succesul de care s-au bucurat colegii din Bologna, făcând aluzie la succesul comercial înregistrat de Scrambler Ducati, noua marcă a producătorului din Bologna.
Cele două concepte sunt diferite, Ducati Scrambler oferind mai multe variante ale aceluiaşi Scrambler, după care a apărut un Scrambler mai mic, de 400 cc, Yamaha având o gamă largă de modele inspirate din motociclete clasice: SR400, XSR900, XJR1300, V-Max.
Preluând ceva din formele şi numele (XS) celebrei motociclete Yamaha XS650, noul model este mai mult decât o motocicletă-omagiu şi nu a copiat nimic din vechiul model, având reale valenţe sportive, de unde şi terminaţia R a numelui XSR.
Având ca bază de plecare şasiul şi motorul cu tehnologia crossplane, cu manetoanele defazate la 270 grade a modelului MT-07, Yamaha XSR700 este o motocicletă uşoară, manevrabilă, cu 4 kg mai grea decât MT-07, cu 10 mm mai înaltă la şa şi cu o poziţie mai relaxată a pilotului.
Întâmplator, sau nu, motorul are aceleaşi performanţe ca cele ale motocicletei concurente, Scrambler Ducati, 75 CP şi 68 Nm, dar are 6 kg mai puţin şi, poate ceea ce este cel mai important, preţul cu 1000 euro mai mic, adică 7750 euro, toate taxele incluse.
Formele modelului XSR700 par uşor dezlânate, neexistând o legătură între componente, astfel încât poţi înlocui aproape orice piesă cu alta de o altă formă, fără să afectezi aspectul, poate doar să-l îmbunătăţeşti.
Asta s-a şi căutat, o invitaţie la modificarea motocicletelor, o bază de plecare pentru cei care sunt gata să modifice motocicletele după gustul propriu.Farul este ciudat şi împarte privitorii în două: sau îţi place, sau îl urăşti, dar indiferent nu poţi rămâne. La fel se întâmplă şi cu rezervorul, care este de fapt un recipient ieftin din tablă, mascat de nişte panouri din aluminiu.
Numai timpul ne va arăta dacă iniţiativa celor de la Yamaha se va bucura de succes şi motocicleta XSR700 va dăinui peste ani.
Eu cred că, indiferent de vânzările pe care le va înregistra Yamaha XSR700, modelul nu este vital pentru dezvoltarea motocicletelor Yamaha, el poate va dispare în 2-3 ani, dar cu siguranţă, familia Faster Sons va aduce modele noi mulţi ani de acum înainte.
Noul Harley-Davidson Softail Slim S – Omagiu adus motocicletei de război americane – WLA 45
Low Rider S – Prezentarea noului model lansat de Harley-Davidson
Povestea motorului cross plane folosit de Yamaha – când a apărut şi ce face
Povestea motorului Revolution produs de Harley-Davidson, folosit pe modelele VRSC
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.