În primăvara acestui an, Discovery Channel a turnat în România un film cu buget de multe milioane de dolari, despre istoria firmei Harley-Davidson.
Toată lumea auzise despre evenimentul din lumea filmului şi mulţi au fost interesaţi să afle detalii legate de actori, realizatori, sau mici secrete din culise.
Pe mine mă interesau poveştile legate de motocicletele folosite în film, pentru că serialul despre istoria companiei începea cu începutul.
Dacă o motocicletă Harley-Davidson produsă în anii ’30 costă peste 100.000 $, una de la începuturi, din 1903-1910, este o avere.
Bugetul filmului era mare, dar nici chiar atât de mare, astfel încât motocicletele trebuiau construite.
Nu aflasem nici un amănunt şi nu a fost uşor să ajungem pe platourile de la Castel Film. Dar am ajuns, am cunoscut un om extraordinar, am auzit povestea motocicletelor construite şi o spun, la rândul meu, mai departe.
Contractul pentru construcţia motocicletelor a fost obţinut de o firmă din Africa de Sud, companie cu mare experienţă în producţia multor vehicule speciale, folosite în diferite filme, de la maşini ciudate, până la submarine.
E adevărat că cele mai multe motociclete au fost produse în Africa de Sud, sub coordonarea lui Alex, dar, din cauza termenelor foarte scurte, motocicletele nu funcţionau, aşa au fost trimise şi aşa au ajuns în România.
De aici a început totul, cele 86 de motociclete fiind puse în funcţiune şi întreţinute de o echipă românescă, sprijinită de câţiva tehnicieni din Africa de Sud, totul sub coordonarea lui Alex Wheeler.
Pe Alex Wheeler l-am găsit într-un hambar transformat în atelier, loc în care şi-a petrecut mai mult de trei luni, total dedicat muncii sale şi sarcinii asumate.
.
Aici am stat de vorbă, aici ne-a povestit cum a construit motoarele şi a fost nevoit să improvizeze soluţii tehnice folosite la începutul secolului trecut, ale căror informaţii scrise au fost de mult pierdute.
Prima parte a poveştii poate fi urmărită mai jos.
Materialul filmat a fost prezentat la Digi24, în rubrica moto a emisiunii La Volan din 17 septembrie 2016.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Dacă v-a plăcut povestea lui Alex Wheeler, mai jos puteţi găsi articole asemănătoare, despre realizările extraordinare ale unor oameni deosebiţi.
De vorbă cu Torsten Robbens despre Saroléa, motocicleta electrică belgiană
Moş Pedală, sau cum să construieşti o motocicletă de plictiseală
foarte tare !