Excursia lui Moş Pedală – Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Transalpina, Sebeş, Sibiu, Transfăgărăşan, Curtea de Argeş, Bucureşti, Vama Veche – 1100 km în 15 ore.
Moş Pedală este prietenul meu.
Ne-am întâlnit prima dată în anul 1980, la clubul CSTA din Băneasa, pe vremea când alergam în cursele de moto pentru acel club, iar Mircea construia navomodele şi alte minunăţii tehnice.
Viaţa a făcut să ne reântâlnim mai târziu, după ce amândoi trecusem prin aproape toate firmele importatoare de motociclete din România şi, de atunci, am rămas împreună, ca cei doi moşi din serialul Păpuşile Muppets, care stau în balcon şi cârcotesc.
Cu ceva vreme în urmă, am postat povestea motocicletei pe care Mircea (Moş Pedală) a construit-o în 40 de zile, pentru că se plictisea, poveste pe care o puteţi citi aici.
Motocicleta nu este gata, pentru că Moş Pedală este atât de căutat de prietenii motociclişti pentru cunoştinţele sale mecanice, încât nu a avut timp să termine lucrarea începută, dar o va face, pentru că va fi prezentată într-un mic film de televiziune.
Dar până atunci, Mircea vrea să plece la drum şi şi-a dat întâlnire cu prietenii din clubul Dark Wheels în Vama Veche.
Până aici nimic deosebit.
Atât că Moş Pedală a hotărât să ajungă de la Bucureşti la Vama Veche trecând prin Transalpina şi Transfăgărăşan, în aceeaşi zi.
Întâlnirea în Vamă fiind fixată la oră de seară, era păcat să se irosească o zi de plimbare pentru doar 250 kilometri, aşa că pe traseul iniţial a apărut un mic ocol.
Drumul va totaliza 1100 km şi Mircea intenţionează să-l parcurgă în mai puţin de 15 ore.
Moş Pedală are mulţi prieteni care îl susţin, unii dintre ei aşteptându-l în Vama Veche cu berea rece şi, ca să nu stea cu sufletul la gură, Mircea va trimite poze de pe drum, poze pe care le voi posta pe Facebook.
Nu e chiar Iron Butt, este doar o versiune românească mai soft, pentru care Moş Pedală nu va primi vreun certificat, sau recunoaştere internaţională, ci doar suport moral din partea noastră, ca dovadă a prieteniei şi respectului pe care i-l purtăm.
.
Acelaşi respect pe care îl datorăm celor care au reuşit să termine cu succes adevărata provocare pe care o reprezintă Iron Butt, cu diferitele ei variante, 1000 mile în 24 ore, 1500 mile în 36 ore, 2000 mile în 48 ore, şi altele, mai dificile şi imposibil de reuşit în condiţiile traficului din România.
Sunt mândru să fiu considerat prieten de doi dintre oamenii care au reuşit această încercare dificilă, Dan Cotenescu şi Matei Albulescu.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.