După mai mult de 15 ani, Harley-Davidson echipează gama touring cu noul motor Milwaukee-Eight, înlocuind motorul Twin Cam apărut în 1999.
Povestea motoarelor Harley-Davidson cu cilindri gemeni a început în 1909, odată cu apariţia primului Big Twin numit Atmospheric Twin.
Au urmat F-Head, Flathead, Knucklehead, Panhead, Shovelhead, Evolution şi Twin Cam, majoritatea modelelor fiind denumite după forma chiulaselor.
Toate aceste variante au echipat generaţii de motociclete din gama Touring, cea mai populară dintre familiile vestitei mărci.
Pe rând, fiecare versiune Big Twin a evoluat de-a lungul vieţii, motoarele fiind perfecţionate permanent.
Aşa s-a întâmplat şi cu ultima generaţie, Twin Cam, născută în 1999, dar îmbunătăţită an de an. Chiar în acest an Harley-Davidson a lansat modele deosebite, motorizate cu versiuni perfecţionate Twin Cam 110™ şi Twin Cam 103™.
Unul dintre cele mai frumoase, puternice şi manevrabile modele este Low Rider S, motocicleta a cărei lansare am prezentat-o aici şi pe care am avut şansa să o testez la Saint Tropez, la invitaţia companiei Harley-Davidson Bucureşti, singurul dealer oficial la mărcii în România.
Cu acea ocazie, am stat de vorbă cu Brad Richards, Directorul departamentului de design şi am făcut un material filmat pe care îl voi prezenta în curând. În discuţia purtată, Brad mi-a promis că vom asista în foarte puţin timp la lansarea unor surprize de proporţii şi se pare că nu a exagerat.
Motorul Milwaukee-Eight va fi disponibil în două capacităţi cilindrice şi în trei versiuni: Milwaukee-Eight 107, Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 şi Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114. Toate modelele din familia Touring şi triciclurile produse de Harley-Davidson vor fi echipate cu aceste motoare de 1750 cc, respectiv 1870 cc.
Pe lângă răcirea chiulaselor cu ulei, noutatea apărută la acest motor este soluţia tehnică aleasă: patru supape pe cilindru, în total opt pe motor, de unde şi numele Milwaukee-Eight. Mărirea numărului de supape asigură, potrivit producatorului, o mărire cu 50% a fluxului admisiei şi evacuării. Supapele nu au nevoie de mentenanţă, culbutorii fiind reglaţi hidraulic automat, iar singura axă cu came este acţionată prin lanţ, produce mai puţină fricţiune şi mai puţin zgomot, datorită unui design mai simplu.
Mai puţin zgomot produs de motor înseamnă mai mulţi decibeli rămaşi disponibili pentru sunetul tobelor de eşapament, spre bucuria băieţilor…
Aceste modificări, împreună cu majorarea capacităţii cilindrice, se reflectă în performanţe îmbunătăţite. Potrivit producătorului, acceleraţia de la 0-100 km/h a motorului Milwaukee-Eight 107 va fi cu 11% mai rapidă decât cea a existentului Twin Cam High Output 103, în timp ce Milwaukee-Eight 114 va fi cu 8-12% mai rapid decât Twin Cam 110.
Dar veştile bune nu se opresc aici. Harley-Davidson prezintă ambele motorizări ca fiind mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, ceea ce înseamnă, pe lângă acceleraţie superioară, o autonomie mărită.
Milwaukee-Eight reprezintă pentru Harley-Davidson începutul unei noi ere în dezvoltarea produselor, iar cei care s-au bucurat la auzul ştirii că firma va plăti 12 milioane de dolari amendă pentru poluare, datorită comercializării unei piese destinate competiţiilor, o decizie exagerată şi prost înţeleasă, trebuie să se resemneze la gândul că legenda merge înainte.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.