Tri Glide Ultra, primul triciclu comercial produs de Harley-Davidson a fost prezentat pentru prima dată în 2009, la conferinţa dealerilor desfăşurată în Las Vegas.
Au trecut vreo şase ani până am putut vedea modelul Tri Glide Ultra în Europa, dar asta a însemnat un pas înainte în construcţia de motociclete, pentru că producătorul american a lansat în această perioada proiectul Rushmore.
Oamenii de la Harley-Davidson au stat de vorbă cu mii de motociclişti din întreaga lume, au mers pe motociclete zeci de mii de kilometri împreună cu clienţii şi au aflat în acest fel ce îşi doresc folositorii de la motociclete.
Cele mai bune idei au fost puse în practică şi astfel au apărut motocicletele touring ale proiectului Rushmore, cu îmbunătăţirile aşteptate de clienţi.
Pentru prima dată, produsul final a ieşit aşa cum îl doreau folositorii, nu producătorii lui.
Şi ce îşi puteau dori clienţii, altceva decât şi-ar putea dori orice folositor de motocicletă pasionat de drumuri lungi ? Control mai bun şi siguranţă, motor mai puternic, acces la comunicaţie, comfort şi forme atrăgătoare.
Toate dorinţele amatorilor de touring s-au transformat în realitate pe toate modelele noii game create de Harley-Davidson, iar triciclul Tri Glide Ultra este unul dintre ele.
Control şi siguranţă înseamnă un şasiu rigid, amortizoare eficace, frâne puternice şi multă lumină, ca să vezi şi să poţi fi văzut.
Conştienţi de faptul că forţele care acţionează în cazul unui vehicul cu trei roţi sunt diferite de cele întâlnite în cazul unei motociclete, inginerii de la Harley-Davidson au construit un şasiu nou, fără nici o legătura cu cele existente la motociclete.
Putem spune că în firmă exista o experienţă anterioară, datorită modelelor vechi de tricicluri pe care fabrica le realizase.
E adevărat că asta s-a întâmplat cu mulţi ani înainte şi triciclurile apărute atunci erau diferite. Este vorba de nişte unităţi produse pentru Poliţie, în perioada de după cel de-al doilea război mondial, care au fost adaptate şi pentru uz profesional, în diferite domenii de activitate.
Pentru propulsarea noului Tri Glide Ultra era nevoie de un motor mai vioi, tehnicienii fabricii luând decizia să echipeze triciclul cu unul dintre cele mai performante motoare produse vreodată de Harley-Davidson: Twin-Cooled™ High Output Twin Cam 103™.
În traducere liberă, numele acestui motor puternic de 1690 cmc, care produce 138 Nm la 3750 rpm, indică modul de răcire mixtă lichid/aer.
Faţă de motoarele răcite cu aer folosite până acum, prin utilizarea parţială a lichidului, este eliminat complet disconfortul pilotului şi al pasagerului, creat de aerul cald rezultat ca urmare a procesului de răcire.
Un radiator ascuns discret în carena inferioară face posibilă existenţa unui mic circuit de răcire, care acţioneaza în jurul supapelor de evacuare, loc în care se produce cea mai mare parte din căldura motorului.
Preţ: 37.740 – 39.300 EURO – în funcţie de culoare
Harley-Davidson Tri Glide Ultra poate fi comandat la Harley-Davidson Bucureşti, singurul dealer autorizat al firmei în România.
Materialul filmat a fost prezentat la Digi24, în rubrica moto a emisiunii La Volan din 9 iulie 2016.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.