Nu cred că e multă lume care să nu fi auzit de Saint Tropez.
Chiar dacă mulţi dintre noi nu au ajuns acolo, măcar din filme am aflat că este o mică localitate din sudul Franţei, în care Louis de Funés şi jandarmii săi ne-au luminat copilăria.
Anii au trecut, vremurile s-au schimbat, Saint Tropez nu mai este orăşelul de vacanţă de atunci. A devenit o staţiune exclusivistă, în care lumea bună vine în fiecare vară.
Bine, vara, ca vara, dar în celelalte anotimpuri nu trebuia găsit ceva atractiv, care să facă locul interesant ?
Şi iată cum a apărut, cu vreo zece ani în urmă, Festivalul European Harley-Davidson, o distracţie cât se poate de serioasă pentru băieţi. Pentru băieţii mari.
Evenimentul reprezintă o deschidere neoficială a sezonului estival şi atrage zeci de mii de pasionaţi de motoare scumpe şi, de aici, toţi furnizorii de produse şi plăceri, care vin la pachet cu noţiunea de motocicletă şi motociclist.
În această atmosferă de entuziasm motorizat, ar fi fost imposibil ca exact firma care stârneşte pasiuni să lipsească – Harley-Davidson.
Profitând de faptul că mii de oameni urmau să invadeze întreaga regiune şi că totul urma să se transforme în universul Harley-Davidson, compania a ales să lanseze aici un nou model de motocicletă.
Am avut şansa să fiu invitat la ceremonia simbolică a dezvelirii noului model, la eveniment asistând reprezentanţi ai presei de specialitate din întreaga lume.
În prima seară am fost primiţi la Marsilia de gazde, care, fără să mai aştepte multe, au început direct cu un coctail de împrietenire, ca să ne mai atenueze emoţiile pricinuite de dezvelirea motorului surpriză.
A doua zi, după o binemeritată odihnă, ne aşteptau în faţa hotelului 18 motociclete frumos aliniate, având pe ghidon câte o etichetă cu numele fiecăruia dintre noi.
În afară de Roadster, noutatea dezvelită cu o seară înainte, mai erau câteva motociclete din alt model lansat în acest an, Low Rider S, una dintre cele mai reuşite motociclete din ultimul timp, având cel mai mare şi puternic motor folosit de Harley-Davidson până în prezent.
.
Au urmat două zile de mers pe motocicletă, cu pauze pentru şedinte foto şi video, mergând în coloană de 18 motociclete, majoritatea fiind piloţi cu multă experienţă, zile în care am avut ocazia să vedem tot ce pot oferi cele două modele noi, performanţele şi limitele motocicletelor.
În mine se dădea o luptă permanentă: să fiu atent la peisajele de basm, sau să mă concentrez la motocicleta nouă şi la drumurile înguste, virajate. N-am prea avut de ales, colegii de drum nu m-au lăsat, coloana se deplasa cu o viteză medie la care, în România, din întregul pluton, cam jumătate ar fi sărit de pe şosea.
Am înţeles repede că aşa va arăta plimbarea pe Coasta de Azur şi m-am resemnat, mă voi putea lăuda că am fost pe motocicletă în sudul Franţei şi mi-am exersat tehnica virajelor, de-a lungul a 400 de kilometri de mers ca în tunel.
Pe măsură ce ne apropiam de Saint Tropez, destinaţia noastră pentru cea de a doua noapte, am început să ne întâlnim pe şosele cu grupuri de motociclişti, cei mai mulţi călare pe diferite modele de Harley-Davidson, pregătiţi pentru festivităţile care aveau să înceapă în câteva zile.
Chiar dacă evenimentul urma să aibă loc în Grimaud, o mică localitatea învecinată mult mai cunoscutului Saint Tropez, cel mai căutat loc de grupurile de motociclişti era tot faleza din portul ambarcaţiunilor de lux. Ne-am aliniat şi noi modei zilei şi am oprit lângă yachturile şi velierele strălucitoare.
Spectacolul a fost total: motociclete, yachturi, restaurante de lux cu terase primitoare, totul concentrat pe strada de la marginea mării.
Evenimentul la care fusesem invitat s-a încheiat înainte de începerea Festivalului Harley-Davidson şi nu am putut asista la festivităţile ce urmau să se desfăşoare.
Dar asta nu a însemnat că nu am fost reprezentaţi acolo. Un mic grup de entuziaşti plecase din România pe motociclete, traversând Alpii înzăpeziţi, pentru a participa la marea sărbătoare motorizată organizată lângă Saint Tropez şi pentru a concura la competiţia rezervată constructorilor de motociclete echipate cu motoare Harley-Davidson.
Spre marea bucurie a motoriştilor români, proiectul prezentat de Marcel Chiva, membru al echipei Harley-Davidson Bucuresti a fost premiat pentru cea mai interesantă motocicleta Custom, fiind, în acelaşi timp, motocicleta cea mai votată de publicul numeros.
Şi asta în Franţa, cu numeroşi constructori locali de calibru, care probabil că au fost dezamăgiţi.
Pentru mine, o astfel de realizare, obţinută la Saint Tropez, într-o ţară în care românii sunt de cele mai multe ori subiectul rubricilor de scandal ale ziarelor şi îngrozesc opinia publică, un succes românesc, fie el şi în domeniul motociclismului, transformă picătura de talent şi creativitate, în cel mai bun ambasador al ţărişoarei noastre.
.
Articol publicat în revista Playboy – iunie 2016
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.