TIBERIU TROIA

Prezentare căşti AGV – Corsa şi Pista GP

Corsa şi Pista GP sunt cele două modele de căşti racing realizate de unul dintre cei mai vechi producători de căşti – AGV.

Produse utilizând cele mai noi tehnologii, căştile Corsa şi Pista GP au fost dezvoltate cu ajutorul piloţilor din MotoGP, în primul rând a lui Valentino Rossi.

Cele două modele sunt similare, diferite fiind numai materialele din care sunt realizate şi modul în care a fost tratată sistemul de ventilaţie al căştilor.

Corsa este un model realizat pentru folosinţa zilnică pe stradă, fiind folosite materiale de cea mai bună calitate, dar căutându-se şi o soluţie care să păstreze preţul final în nişte limite acceptabile.

Pentru acest motiv, casca Corsa este produsă din Carbon-Aramidic-Fibră de sticlă.

Numele “Aramidic” este o prescurtare a noţiunii de “poliamide aromatice”, o clasă de fibre sintetice foarte rezistente la temperaturi înalte şi solicitări fizice, cel mai cunoscut material din această familie fiind kevlarul, cu aplicaţii în tehnica militară, datorită caracteristicilor sale.

Cele trei materiale sunt folosite în diferite părţi ale carcasei, având proprietăţi diferite, pentru obţinerea unei carcase solide, rezistente, dar care să rămână elastică, în acelaşi timp.

Pista GP este produsă din fibră de carbon 100%, carcasa fiind identică.

AGV Pista GP

AGV Pista GP carbon

Atât carcasa celor două modele, cât şi stratul interior de protecţie din polistiren expandat (EPS), sunt produse în patru dimensiuni diferite, pentru o potrivire perfectă.

Pentru realizarea stratului de protecţie interior, s-a folosit aşa numita “inginerie umană”, specialiştii firmei construind stratul interior plecând de la interior spre exterior.

Căptuşeala interioară a fost produsă folosind un model uman, cu senzori de presiune aplicaţi pe faţa modelului, rezultând o structură tridimensională concavă, care copiază perfect formele capului, materialele neavând nici o cusătură în zonele de contact.

Elementele componente ale căptuşelii, AGV Pista GPproduse din Lycra şi Shalimar, sunt complet ajustabile, datorită faptului că poziţia şi adâncimea “coroanei” (elementul central al căptuşelii) pot fi modificate, la fel ca şi grosimea elementelor care protejează obrajii.

Combinaţia acestor trei soluţii tehnice, toate cele trei fiind patentate de AGV, fac ca Pista GP şi Corsa să se potrivească pe o multitudine de forme ale capului.

Sistemele de ventilaţie internă sunt identice, dar sunt tratate diferit, potrivit utilizării diferite al celor două modele.

În timp ce la Pista GP fantele de ventilaţie de admisie şi evacuare a aerului sunt acoperite cu nişte capace din plastic, care pot fi scoase la nevoie, la modelul de stradă Corsa, toate fantele sunt echipate cu cursoare mobile, cu ajutorul cărora admisia şi evacuarea aerului pot fi ajustate.

Întregul sistem de ventilaţie a fost proiectat folosindu-se modele computerizate pentru dinamica fluidelor şi teste în tunelul de vânt, rezultatul fiind îndepărtarea căldurii şi a umezelii interioare.

Spoilerul din partea posterioară a căştii, mult mai mare decât cele întâlnite la majoritatea căştilor, contribuie hotărâtor la îmbunătăţirea aerodinamicii căştii şi la stabilitatea acesteia la viteze ridicate.

Vizorul căştii, clasa 1 (nu distorsionează optic) realizat din 4 straturi, cu o grosime de până la 3,3 mm, rezistent UV 100%, anticeaţă îi tratat împotriva zgârieturilor, este pregătit pentru Pinlock şi folii de protectie.

AGV Pista GP

Ambele modele sunt disponibile în dimensiuni de la S la 2XL, Corsa este oferită în multe variante de culoare şi replici ale căştilor unor vedete cunoscute din motociclism, în timp ce Pista GP este disponibilă numai în versiunea carbon.

Preţul celor două modele variază de la 4000 la 5000 ron şi pot fi cumpărate din magazinul firmei United Motors, importatorul căştilor AGV în România.

Pista GP

Valentino Rossi şi casca de la Misano 2015

Dacă nu aţi văzut toate prezentările de echipamente moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi testele şi cursele moto pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*