TIBERIU TROIA

SMAEB 2016 se apropie – Standurile care mi se par interesante

Prima expoziţie moto a fost organizată în 2003. De atunci a evoluat, a crescut şi, cu suişuri şi coborâşuri, SMAEB a ajuns în 2016.

SMAEB

Contestată, sau iubită, criticată, dar aşteptată de toată lumea, SMAEB este singura expoziţie moto care a rezistat peste ani.

După o primă ediţie organizată la Sala Polivalentă, care a semănat mai mult cu o întâlnire prietenească, au urmat câteva expoziţii la Romaero, după care Romexpo, din nou Romaero şi, începând din 2012, ne-am mutat la Romexpo, unde se pare ca vom îmbătrâni…

Nu-mi amintesc dacă la prima ediţie numele manifestării era SMAEB, dar ţin minte că totul încăpea pe suprafaţa unui teren de handbal.

Între timp ne-am înmulţit, toată lumea a început să vândă motociclete, unii şi-au luat chiar şi carnet de conducere, aşa că a fost nevoie de mai mult spaţiu.

În 2008, înainte să înceapă nenorocita de criză financiară, tot românul devenise comerciant de motorete.

În orice colţ de Bucureşti apăruse câte un magazin de motociclete, sute de scutere chinezeşti de unică folosinţă ocupau trotuarele libere, apăruseră căşti care costau 50-60 ron, dar se spărgeau înainte de a le lovi şi geci de piele care stăteau pe om ca pe gard, având embleme cu nume de firme imaginare (Suzuchi).

Bomboana de pe tort a fost la EICMA – Expoziţia Internaţională de Motociclete de la Milano, unde, în acelaşi an, am văzut un producător din China care vindea scuterele Yamasaki.

Salvarea a venit în 2009, când totul s-a terminat, 90% din magazine s-au închis şi a apărut noul tip de client: cumpărătorul de discount.

Expoziţiile au continuat să fie organizate, tarifele au devenit simbolice, dovedind că se poate şi aşa, iar manifestările au început să se transforme în târguri de vânzări cu reduceri.

Anii au trecut, nivelul a crescut, dar vânzările de accesorii ieftine au continuat.

Ediţia din acest an va fi un eveniment complex. Pe lângă pavilioanele rezervate motocicletelor, va exista Expobike (lesne de înţeles că e vorba de biciclete) şi chiar un salon rezervat maşinilor – SAB – Spring Edition.

Nu ştiu ce se va putea vedea în pavilioanele cu biciclete, sau maşini, dar ştiu ce vom vedea în standurile firmelor de moto, pentru că am vorbit cu importatorii.

SMAEB

Harley-Davidson va aduce o gamă interesantă de modele noi, cu vârful de lance Road Glide, în aşteptarea camionului Harley® on Tour, a cărui vizită a fost anunţată la sfârşitul lunii mai.

Yamaha face un pas în faţă, copiază exemplar modelul Harley-Davidson şi aduce un camion cu motociclete cu 6 modele din gama MT, în total 10 unităţi, dar o face chiar în timpul expoziţiei, oferind tuturor motoarele spre testare, reuşind o premieră lăudabilă.

Motor Team, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţă, va fi prezent cu un stand Suzuki, după nişte ani de pauză, dar va dirija şi standul firmei Honda, ca proaspăt dealer al celui mai mare producător de motociclete.

Ca o completare, Motor Team va aduce produsele firmelor pe care le reprezintă – Shark şi Rev’It.

SMAEB

Magazinul firmei Motor Team din Bucuresti, dealer oficial Honda si Suzuki

În fine, în extrema cealaltă se va afla importatorul Kawasaki, firma United Motors, care nu va aduce motociclete dintr-un motiv foarte simplu: modelele 2016 s-au bucurat de atât succes, încât importatorul a vândut tot stocul rezervat României.

În schimb, firma va aduce mărcile cunoscute, cu care este prezentă la fiecare ediţie SMAEB – Dainese şi Schubert, mărci care nu au nevoie de nici o prezentare.

Una dintre absenţele de marcă de la SMAEB este cea a importatorului KTM şi asta se întâmplă într-un an în care firma este pe primul loc la vânzări, potrivit tuturor statisticilor.

SMAEB

Mare păcat, pentru că motocicletele există în stoc, sunt disponibile şi motoare de test, modelele 2016 sunt revoluţionare, dar condiţiile existente în pavilioanele de la Romexpo nu corespund celor impuse de standardele producătorului.
KTM are o politică de marketing foarte strictă şi nu îşi poate permite ca imaginea unui stand cu motociclete să fie altfel în România, faţă de cele prezentate la marile evenimente de afară.
Motocicletele KTM vor putea fi totuşi văzute, la SMAEB fiind prezent unul dintre dealerii oficiali, firma Actionland din Sibiu, importator Acerbis, iar după expoziţie, motoarele KTM pot fi găsite în reţeaua oficială.

Mai jos este înregistrarea rubricii moto din cadrul emisiunii Undă Verde, în care, împreună cu Cetin Raşit, realizatorul emisiunii, am discutat despre ce ne aşteaptă la SMAEB 2016 şi cum se prezintă participanţii.

Materialul “Ne pregătim de SMAEB 2016 – cine vine şi care sunt surprizele” a fost transmis la DigiFM, în rubrica moto a emisiunii Unda Verde din 18 aprilie 2016 şi poate fi găsit pe Sound Cloud.

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

3 thoughts on “SMAEB 2016 se apropie – Standurile care mi se par interesante

  1. Tiberiu Troia Post author

    Întrebare corectă. Pentru că nu am stat de vorbă cu ei şi nu ştiu ce vor expune.

  2. Dana

    Tarifele au devenit simbolice??? 😀
    Tarifele nu sunt deloc simbolice, iar promovarea salonului e practic inexistenta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*