Cu vreo două luni în urmă am asistat la deschiderea unui nou magazin pentru motociclişti – Mobra Shop şi, pentru prima dată, am descoperit oameni nemulţumiţi de un astfel de eveniment.
Nu intenţionam să încep din nou cu poveşti din trecut, dar nu am de ales.
Cu mulţi ani în urmă, mai exact în toamna anului 1992, am deschis primul meu magazin de motociclete şi accesorii moto din Bucureşti. Cred că era, la acea oră, primul magazin specializat din România.
Se afla pe strada Traian, aproape de Bulevardul Republicii, actualul Bulevard Pache Protopopescu, magazin în care s-au vândut în primul an de funcţionare 300 de căşti integrale Wooin’, 5 motociclete Daelim cu motor Honda şi primele 3 Yamaha noi, aduse prin reţeaua oficială Yamaha, pe lângă alte vreo 20 de scutere second hand, aduse din Japonia de cel mai prolific importator al momentului, firma Hashi.
După 10 ani am modificat profilul magazinului din staţia de metrou Piaţa Romană şi l-am transformat în magazin de accesorii moto, fără ţigări, cafea, sau ciorapi de damaă, aşa cum aveau toate magazinele.
Sunt sigur că mulţi din cei care citesc articolul şi-au luat măcar o cască din magazinul de la metrou Piaţa Romană.
Ţin minte că toţi motocicliştii se rugau să se deschidă cât mai multe magazine de acest fel şi mult timp treaba asta nu s-a întâmplat.
Până la urmă n-am scăpat şi, prin 2007-2008, au început să apară magazine de moto ca ciupercile, la fiecare colţ de stradă.
Cred că vă aduceţi aminte că erau parcate scutere chinezeşti de vânzare pe orice bucată de trotuar liber şi găseai căşti chinezeşti peste tot, care se spărgeau fără să cazi cu ele.
Atunci nu-mi aduc aminte să fi auzit pe cineva plângându-se de invazia scuterelor jalnice, a căştilor de unică folosinţă, sau a accesoriilor de proastă calitate.
În schimb acum, când nişte visători îşi riscă banii, aduc marfă de calitate şi dau posibilitatea celor interesaţi să vadă, să probeze şi să cumpere produse bune, la aceleaşi preţuri ca afară, acum nu e bine !
Scumpe ? Da, sunt scumpe, cum altfel ? Dar, celor nemultumiţi le dau o veste bună: nu este obligatoriu să cumpere. Nici eu nu am cumpărat nimic deocamdată, dar ar fi câteva lucruşoare care mi-au atras atenţia…
Dar am intrat în magazin şi primul lucru pe care l-am simţit a fost căldura cu care te întâmpină prăvălia, având lumină caldă.
Nu am avut cum să trec cu vederea detaliile, lumina, şi bunul gust cu care este amenajat locul.
În fond am petrecut şapte ani în Institutul de Arhitectură, iar, în anii petrecuţi la Harley-Davidson, la cursurile Universităţii cu acelaşi nume, la care am asistat cu Bogdan şi Marcel, lectorii americani s-au străduit să ne înveţe cum trebuie să aranjezi un astfel de magazin, ca să obţii efectul maxim, începând cu aranjarea mărfurilor pe raft şi terminând cu ordinea în care sunt puse exponatele, în funcţie de importanţă.
Şi atunci, dacă totul este frumos în Mobra Shop, de bun gust, cu produse de calitate, de ce ar trebui să fie oameni nemulţumiţi ?
Pe principiul ăsta ar trebui să se închidă reprezentanţele auto Ferrari, Lamborghini şi altele, pentru că noi nu ne permitem.
Era cât pe ce să uit: articolul ăsta nu e plătit, l-am scris eu pentru că aşa am simţit că trebuie să fac.
Nu stiu ce ati invatat la cursurile acelea de amenajare interioara dar spatiul acela, iluminatul prost, expunerea de obor, decorul ce doreste sa imite ceva dar nu e clar ce, materiale ieftine si proaste utilizate, improvizatii rapide fara cap…. nu sunt pretabile pt produse scumpe. Vinzi scump ofera si interior in care clientul sa se simta scump. Iar ideea de mobra nu are nici in clin nici in maneca cu magazinul, inafara de acel hoinar amarat si murdar uitat intr un colt. Pe scurt acel spatiu asa cum arata nu inspira ideea de produse quality, inspira ideea de ieftin indiferent cate motociclete scumpe ar baga ei acolo.
Fiecare are o părere, iar a mea este alta.
În ceea ce priveşte numele de Mobra, între motocicliştii bătrâni, care poate nu au avut nici o Mobră în viaţa lor, este folosit generic, „mobra” neânsemnând motoreta Mobra, ci orice motocicletă civilizată.
Am mai spus-o: nu e obligatorie nici vizita, nici vreo cumpărătură…
Absolut tot ce se deschide in Romania, cu acest domeniu de activitate, este binevenit in opinia mea. Nu poti sa faci o selectie daca nu ai de unde sa alegi. Nu poti defini o afacere ca prost conceputa, daca nu ii urmaresti evolutia in timp.
Deci….Mult Succes!!! Cand se pune suflet….indiferent de materialele folosite in magazin…e imposibil sa nu vina si satisfactiile.
O sa trec cu placere pe acolo!