Prima motocicletă electrică construită de Harley-Davidson, LiveWire este, în acelaşi timp, prima motocicletă la care publicul a influenţat proiectul.
Expusă la toate evenimentele de profil din ultimii doi ani, ultima expoziţie importantă fiind EICMA 2015, plimbată pe mai multe continente şi pusă la dispoziţia publicului pentru teste, dezvoltată în această perioadă ca urmare a răspunsului primit din partea celor care au testat-o, LiveWire, motocicleta electrică, încă nu este de vânzare.
Ca să respect adevărul istoric, trebuie să precizez că noua motocicletă a fost testată de multă lume, dar nu chiar de oricine. Harley-Davidson a plimbat-o prin multe ţări, dar nu la întâmplare şi nu chiar în cele mai amărâte locuri de pe Pământ.
Nici nu ar fi fost util pentru firmă ca motocicleta să fie testată în Nigeria, sau ca agricultorii din Albania să-şi spună părerea despre performanţele motorului electric.
Pentru început, în 2014, producătorul a organizat 30 evenimente în SUA, în care 6800 de persoane au avut ocazia să testeze motociclete electrice, iar alte câteva mii de oameni au testat motocicleta pe loc, în bancul de probă.
Ca toata acţiunea să se desfăşoare “polically correct”, aşa cum şade bine americanului, nu au fost uitate nici minorităţile, unul dintre evenimente fiind organizat la Miami, pentru clienţi latino-americani bine selectionaţi.
În anul următor, laboratorul mobil de testare s-a mutat în Marea Britanie, Franţa, Germania, Canada şi Malaezia, persoanele invitate convingându-se de acceleraţia extraordinară de 4 secunde de la 0 la 100 km/h, de viteza maximă limitată la 150 km/h şi de performanţele amortizoarelor Showa Big Piston, similare celor instalate pe Kawasaki ZX-10R.
Impresiile celor care au încercat motocicleta au influenţat unele detalii constructive, modificate pe parcurs şi adaptate la ceea ce publicul a cerut, unul dintre ele fiind sunetul motorului electric, care, în loc să sune ca un aspirator silenţios, a fost făcut să semene cu sunetul produs de un motor de avion, dar, bineînţeles, nu tot atât de puternic.
Faptul că această motocicletă nu mai seamănă cu motocicletele tradiţionale produse de Harley-Davidson nu mai surprinde pe nimeni. De altfel, începând din 2002, de la apariţia primei generaţii V-Rod, nimeni nu mai e surprins de nimic: răcire pe lichid, forme moderne de power cruiser şi sunet discret, cine ar fi crezut că se poate întâmpla aşa ceva acasă la Harley-Davidson ?
De aici, până la apariţia motorului electric n-a mai fost decât un pas şi se pare că viitoarea lansare pe piaţă a motocicletei a fost bine planificată.
Ca orice altă motocicletă nou apărută, LiveWire nu trebuie să placă tuturor şi va avea mulţi contestatari, dar şi mii de susţinători înfocaţi. Ei nu vor fi împătimiţii obişnuiţi ai motoarelor americane şi probabil că nu vom trăi să vedem găşti de motociclişti bărboşi tatuaţi călărind motociclete electrice LiveWire. Mai mult ca sigur această motocicletă nu a fost gândita pentru ei, dar se va găsi cineva s-o facă…