Low Rider S este al treilea membru al gamei de motociclete Harley-Davidson din seria S, pe lângă Fat Boy® S și Softail Slim® S recent lansate.
Scopul noii game de motociclete din seria S este acela de a oferi performanțe maxime și un stil inspirat de cultura motocicletelor custom.
„Utilizatorii au întrebat când va mai crea Harley-Davidson o altă motocicletă agresivă, bazată pe performanțe, ca legendarele modele FXR”, a declarat Brad Richards – Director of Styling Harley-Davidson. „Acesta este răspunsul nostru la întrebare. La baza modelului Low Rider S stau tendința actuală de înălțare a motocicletelor și propria noastră moștenire în materie de stil. Totodată această motocicletă încearcă să redefinească performanțele Harley-Davidson pentru o nouă generație de utilizatori. Am dorit să conectăm cu adevărat utilizatorul la drum, oferindu-i putere instantanee și agilitate, cu o motocicletă orientată spre esențial.”
Low Rider S are motor Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™, cel mai mare motor instalat de Harley-Davidson. Prevăzut cu o admisie performantă Screamin’ Eagle® Heavy Breather și cu o tobă de eșapament stil Fat Bob 2-în-2, acest motor oferă un cuplu maxim de 156 Nm la 3500 rpm, cu 12% mai mare decât al modelului Low Rider standard.
Ambreiajul de mare anduranță transmite puterea către transmisia Cruise Drive® în 6 viteze.
Sistemul Cruise control realizat prin controlul electronic al accelerației este oferit în configuraţie standard.
Motorul, transmisia și eșapamentul sunt finisate integral într-o combinație de negru lucios și acoperire negră cu striații.
Modelul Low Rider S este echipat astfel încât să fie pe atât de manevrabil, pe cât este de puternic, iar amortizoarele cu nitrogen și furca Premium Ride asigură manevrabilitate și confort de excepție.
Sistemul de frânare are ABS în configuraţie standard, discurile de frână faţă fiind flotante.
Șaua solo nouă, ghidonul drept cu înălţătoare de 5,5 inch și comenzile montate la nivel mediu asigură poziția agresivă a utilizatorului.
Înălțimea șeii este în continuare redusă, de 26,6 inch.
Fiindcă nicio altă culoare nu este atât de expresivă ca negrul, Low Rider S este oferită doar cu suprafețele din tablă în culoarea Vivid Black (negru lucios). Alte finisaje de culoare neagră mențin tematica agresivă, de la furci și console, până la prinderile aripii din spate. Singura excepție – noile roți din aliaj ușor Magnum Gold, cu un finisaj inspirat de roțile aurii din magneziu folosite la mașinile de curse din anii 1960.
Emblema aurie de pe rezervor este un omagiu adus modelului XLCR Café Racer din 1977.