În februarie 1950, comunitatea moto din Marea Britanie a fost surprinsă de decizia luată de Auto-Cycle Union, de a permite în premieră organizarea unui eveniment motociclistic pe aeroportul Thruxton, de lânga Andover, în Hampshire.
Licenţa a fost emisă pentru a doua zi de Paşte, pentru un concurs open, asociaţia, a cărui secretar era Neville Goss de mulţi ani, a acordat organizarea competiţiei cluburilor Southampton, District şi Bishop’s Waltham.
Circuitul iniţial măsura 1,895 mile (3,050 km), se alerga în sensul acelor de ceasornic, iar traseul era desenat pe pistele de aterizare şi pistele secundare asfaltate.
Revista “The Motor Cycle” prezintă în ediţia sa din aprilie această primă competiţie, la care a asistat o mare mulţime de entuziaşti, atrasă de cei peste 100 de piloţi prezenţi la start, în ciuda vremii aspre, cu ploaie şi vânt puternic.
Concursul s-a bucurat de un nivel ridicat, publicul fiind încântat de evoluţia spectaculoasă a noii vedete, Geoff Duke, care a reuşit cel mai bun tur, realizând o medie de peste 116 km/h şi a învins în ambele curse solo pentru profesionişti, 350 şi 500 cc, anunţând viitoarea sa dominaţie în lumea moto din următorii câţiva ani, concretizată prin 6 titluri de Campion Mondial şi de 6 ori învingător în Tourist Trophy din insula Man.
Câştigător al clasei de ataş a fost Jack Surtees, tatăl celui care avea să devină singurul Campion Mondial pe 2 şi 4 roţi: John Surtees.
Succesul repurtat de această primă manifestare a dus imediat la al doilea concurs organizat în acelaşi an, manifestare şi mai ambiţioasă, competiţie cu mai multe clase de concurs, noul circuit fiind comparat cu Silverstone, numeroşi gazetari considerându-l superior.
Începând cu sezonul următor, cursele desfăşurate pe Thruxton au devenit internaţionale, multe dintre acestea fiind transmise în direct la Radio BBC, iar, la mijlocul anilor ’50, circuitul era considerat cel mai important centru sportiv din sudul Angliei, găzduind în premieră cursa de 9 ore (transformată mai târziu în cursa de 500 mile), iar cursa anuală desfăşurată sub patronajul organizaţiei Auto-Cycle Union, a devenit evenimentul în care se decernau titlurile de Campion al Marii Britanii.
Din păcate, la începutul anilor ’60, suprafaţa pistei circuitului Thruxton a început să se deterioreze, etapa de campionat britanic a fost mutată la Oulton Park, cursa de 500 mile a fost organizată pentru ultima oară în 1964, iar circuitul a intrat într-o pauză de câţiva ani.
Reintrarea în circuitul competiţional a fost posibilă numai prin construirea unui nou circuit, în lungime de 3,8 km, în anul 1968.
La inaugurarea noului traseu asfaltat, cei peste 10.000 spectatori prezenţi, au avut parte nu numai de o vreme superbă, ci şi de nume noi, ale unei generaţii proaspete de piloţi intraţi în lumea curselor, cel mai important fiind poate Dave Croxford, învingător al claselor 500 şi 1000 cc, cel care a stabilit şi noul record de tur, cu 146 km/h.