Aflat iniţial pe proprietatea lordului Sir Phillip Grey-Egerton, la 21 km de Chester, Oulton Park, circuit rectangular în lungime de 2,4 km, a fost proiectat şi construit special pentru competiţii.
Traseul conţine trei viraje largi de dreapta, fiind parcurs în sensul acelor de ceasornic, un ac de păr de dreapta şi un “S” larg, stratul de rulare al pistei este din asfalt ondulat pe alocuri. Accesul autovehicolelor în interiorul circuitului este posibil datorită unui pod construit, existând şi o punte pietonală.
Primul eveniment organizat pe 3 octombrie 1953 a fost o combinaţie de Formula 3 auto şi motociclism, numărul participanţilor la competiţia moto fiind net superior, iar cei peste 30.000 spectatori care au asistat la inaugurare, au completat formula succesului, Oulton Park anunţându-se încă de la început, un circuit excelent.
Succesul a fost atât de mare, încât, la numai 6 săptămâni după primul concurs, a fost anunţată modificarea traseului, concursul organizat în mai 1954 desfăşurându-se pe un circuit nou de 3,6 km, pentru ca 3 luni mai târziu, lungimea totală a pistei să ajungă la 4,35 km.
Pe această variantă rămasă cea finală (circuitul de azi având aceeaşi configuraţie), a fost organizată cursa “Les Graham 100”, în memoria marelui pilot, primul Campion Mondial la clasa 500 cmc, în 1949, decedat în 1953, în timpul cursei de pe Insula Man, la clasa Senior TT.
Anii ’60 au însemnat recunoaşterea acestui traseu ca unul dintre cele mai importante din Marea Britanie, aici desfăşurându-se curse memorabile, în care multe legende ale motociclismului au cunoscut consacrarea.
Cu reuşite şi curse îndoliate, Oulton Park a fost în continuare gazdă a numeroase competiţii, cea mai importantă a anilor ’70 fiind Transatlantic Challenge Series, concurs desfăşurat aici, pe Mallory Park şi Brands Hatch între echipele Marii Britanii şi Statelor Unite, ocazie cu care publicul a putut să vadă pe circuit cele mai mari vedete ale timpului: Barry Sheene, John Cooper, Mick Grant, Gary Nixon, Dave Aldana, Cal Rayborn.
De-a lungul anilor, circuitul Oulton Park a fost deţinut de diferiţi proprietari: Motor Circuit Development Ltd., familia Foulston, în prezent fiind proprietatea firmei Motor Sport Vision Ltd., firma fostului pilot de Formula 1 Jonathan Palmer, făcând parte din complexul de circuite Brands Hatch, alături de Snetterton şi Cadwell Park.
Murray Walker, unul dintre cei mai mari gazetari moto, descrie circuitul Oulton Park ca fiind unul cu pista de lăţime moderată, suprafaţă asfaltică superbă şi având câteva viraje foarte interesante.
De la virajul de dreapta Old Hall “zdrobitor” (l-am citat pe M.W.), pe care eu l-aş caracteriza ca foarte rapid şi dificil, în special în primul tur, fiind în imediata apropiere a liniei de start, la virajul super elevat şi cu o rază perfectă Esso Bend, de la urcuşurile şi coborâşurile accentuate, la porţiunile foarte rapide care se termină cu viraje strânse, care te obligă să foloseşti frânele din plin, toate acestea fac din Oulton Park un circuit foarte interesant, un adevărat loc de pelerinaj pentru entuziaştii din nordul şi centrul Marii Britanii.