Torsten Robbens, proprietarul mărcii Saroléa, în parteneriat cu Bridgestone, a făcut ca prima firmă producatoare de motociclete din Belgia să renască şi să revină în lumea sportului cu motor, noul model 100% electric fiind Saroléa SP7.
Pentru mulţi motociclişti pasionaţi din generaţia tânără, numele de Saroléa probabil că nu înseamnă nimic.
Poate că nu aş fi ştiut nici eu nimic, dar îmi sunt proaspete în minte poveştile tatălui meu, care a avut o Saroléa în timpul războiului şi care a fost oprit de soldaţii nemţi, care erau gata să-i rechiziţioneze motocicleta. Aşa s-ar fi întâmplat, dacă tata n-ar fi scos fişa de la bobină, şmecherie ieftină cu care i-a păcălit pe nemţi şi a rămas cu motocicleta.
Saroléa este o firmă belgiană care a început în 1850 producţia de armament, în 1890 a trecut la producţia de biciclete, devenind unul dintre primii producători de motociclete din lume.
Încă de la început, Saroléa a fost serios implicată în lumea competiţiilor, producţia fiind importantă pentru acele vremuri. În 1929 se produceau 75 unităţi pe zi, firma furnizând motoarele proprii multor alte firme producătoare de motociclete.
În 1960 firma a fost înglobată în compania Gillet, iar în 1963 Saroléa a încetat să mai existe.
A fost nevoie de o lungă pauză pentru ca numele Saroléa să revină în lumea sportului şi asta se datorează unui mare pasionat, Torsten Robbens, care a cumpărat drepturile brandului în 2010.
Specialist în materiale compozite, cu 10 ani de experienţă în lumea sportului cu motor la cel mai înalt nivel, Team Manager al echipelor Audi Sport Japan Team Goh, Navi Tean Goh şi tehnician al echipei McLaren F1, Torsten a avut ambiţia să repună la locul meritat un nume respectat al motociclismului.
Patru ani mai târziu, în 2014 a lansat prima motocicleta electrică, un Superbike cu care a participat la vestitul Tourist Trophy din Insula Man, competiţia cea mai dură din lume, în parteneriat cu echipa Stoddart Racing, avându-l ca pilot pe tânărul Robert Wilson.
La prima participare motocicleta a terminat pe locul 4, la doar 3 zecimi de secundă în urma locului 3, fiind devansată de echipe puternice, Mugen – Honda şi Victory, susţinute de finanţări uriaşe, având ca piloţi nişte adevărate legende ale TT, John McGuinness şi Bruce Anstey.
Cea de-a doua experienţă la TT IOM s-a terminat în aceeaşi notă, Saroléa SP7 terminând pe locul 5, în urma aceloraşi titani, Mugen – Honda şi Victory, cu câte două echipe fiecare şi piloţi de top.
Pentru cursa din 2016, noul model Saroléa SP7 se anunţă a fi un adversar redutabil, cu un propulsor care produce 150 kW şi un cuplu de 900 Nm, atingând o viteză maximă de peste 270 km/h şi 2,8 secunde de la 0 – 100 km/h.
Cu sponsori puternici şi un parteneriat strategic cu Bridgestone, Saroléa Racing Team face deplasarea în Insula Man la bordul unui avion privat, împreună cu sponsori, prieteni şi jurnalişti.
La invitaţia firmei Bridgestone, partenerul startegic al echipei Saroléa Racing, am avut şansa să-l întâlnesc pe Torsten Robbens la EICMA 2015, unde a prezentat noua variantă Saroléa SP7 şi a expus planul de bătaie pentru cursa din 2016.
A avut amabilitatea să ne dea un interviu care va fi difuzat în emisiunea La Volan, de pe Digi24, ocazie cu care am primit şi o invitaţie in avionul echipei, pentru cursa din iunie 2016.
Dacă vom fi în acel avion, sau nu, asta rămâne de văzut, dar sunt sigur că în iunie voi urmări cu mare interes cursa clasei TT Zero Challenge, mai ales pentru că pilot va fi un câştigător de cursă în Insula Man, deocamdată numele fiind o surpriză, nefiind dat încă publicităţii.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.