Pentru cei care nu pot ajunge la Harley-Davidson Bucureşti, vă prezint pe rând modelele 2016 care au sosit în showroom.
Iron 883 a fost lansat în 2009, în acelaşi timp cu noul curent Dark Custom iniţiat de Harley-Davidson şi s-a dovedit a fi, încă de la apariţie, un succes comercial.
Aparută pentru prima oară în 1957, gama Sportster, cea mai mică dintre familiile Harley-Davidson, a fost alternativa americană la motocicletele europene cu pretenţii sportive, mai uşoare şi mai manevrabile decât cele produse în Statele Unite.
Sportster încerca să amintească de motoarele tinerilor rebeli ai anilor ’50, care îşi construiau motociclete simple, păstrând numai elementele principale, îndepărtând tot ceea ce li se părea inutil.
Produse fără modificări, modelele din gama Sportster au fost echipate cu motoarele Evolution în 1986, motoare care sunt folosite şi în prezent.
Transformările importante au apărut mai târziu, în 2004, cănd motoarele au fost instalate pe şasiu prin intermediul unor prinderi elastice, pentru reducerea vibraţiilor puternice transmise de motor şi în 2007, când, la admisia motoarelor a fost înlocuită carburaţia cu injecţia.
Chiar dacă motorul împlineşte 30 ani, modele Sportster sunt tot atât de actuale ca la început, iar Iron 883, după 7 ani de existenţă reuşeşte să capteze atenţia publicului.
Principalele modificări ale modelului 2016 sunt amortizoarele faţă/spate, care sunt noi, au posibilităţi de reglare şi, dublate de şaua nou instalată, ajută la obţinerea unei poziţii de pilotaj mult îmbunătăţită şi o sporire a confortului pilotului.
În rest sunt modificări ale aspectului, insistându-se pe nuanţele de cenuşiu şi negru, foarte multe repere ale motocicletei fiind produse în aceste culori, căutându-se un finisaj aparent neglijent.
Pe câteva elemente de protecţie, a eşapamentului, a curelei de transmisie şi pe bridele de prindere a aripii faţă au fost făcute găuri, amintind de preocuparea tinerilor de a-şi uşura motocicletele practicând găuri pe cât mai multe repere.
Designerul Dais Nagao, care a fost coordonatorul proiectului Iron 883, a declarat: “Părerea mea a fost întotdeauna că această motocicletă arată mai bine cu nişte praf, sau cu semne de uzură. Este rapidă, nervoasă şi încurajează pilotul să fie mai agresiv şi, utilizată în acest fel, ar putea căpăta zgârieturi şi alte semne, pe care noi, la fabrică nu le putem face. Acesta este privilegiul proprietarului, ele vor da caracter motocicletei şi vor face parte din istoria ei.”
Prezentă în magazinul dealerului Harley-Davidson Bucureşti, Iron 883 este disponibilă în patru variante coloristice şi este o motocicletă care poate fi utilizată de începători, de doamne, de piloţii mai scunzi şi nu numai, motor de care te poţi îndrăgosti uşor.
Fişa tehnică completă a motocicletei este aici: Iron_883