Danilo Petrucci a reuşit un rezultat extraordinar într-o cursa dificilă. Dar oare succesul a fost întâmplător ?
L-am întâlnit pe Danilo Petrucci la Mugello, unde a acceptat să stăm de vorbă după ziua de antrenamente libere. Şi în etapa de acolo a terminat pe locul 10, aflându-se după Mugello pe locul 10 în clasamentul general, rezultat care mulţumea pe toată lumea.
Au mai trecut 6 etape şi a urmat cursa de la Silverstone, desfăşurată pe ploaie şi, la fel ca toate cursele pe ploaie, a fost imprevizibilă şi surprinzătoare.
Danilo Petrucci a terminat pe locul 2, în spatele lui Valentino Rossi, în faţa celor doi piloţi ai echipei oficiale Ducati, înregistrând pe câteva ture timp mai bun decât cel facut de Vale.
În situaţia în care echipa Octo Pramac foloseşte motoarele Ducati de anul trecut, spre deosebire de echipa oficială Ducati, care beneficiază de suportul necondiţionat al fabricii, orice clasare în faţa piloţilor de uzină este o realizare, diferenţa de posibilităţi financiare fiind imensă.
Mulţi nu au îndrăznit să prevadă un asemenea rezultat, dar reuşita a fost îndelung pregătită, iar forma bună pe care Petrucci a avut-o în ziua cursei, nu a făcut altceva decât să completeze efortul echipei.
Înainte de cursă, Petrucci a fost invitat de prietenul său Valentino Rossi la o partidă de supermoto pe circuitul ranch-ului personal a lui Valentino, unde Danilo a reuşit să-şi învingă gazda, Valentino având evident multă experienţă pe circuitul propriu.
În afară de antrenamentul privat şi de relaţia pe care cei doi o au, echipa tehnică a pregătit o altă mişcare strategică foarte importantă pentru cursa de la Silverstone.
Invitat special pentru această cursă, colaborator special al echipei Pramac Racing şi Octo Telematics a fost Carl Fogarty, de 4 ori Campion Mondial de Superbike, multiplu câştigător de cursă pe circuitul Silverstone.
Foggy a jucat rolul de consilier coordonator, aducându-şi aportul la setările finale ale motocicletelor echipei Octo Pramac, fiind un rafinat cunoscător al particularităţilor circuitului.
E adevărat că nu echipa tehnică câştigă o cursă de motociclism, dar atunci când pilotul talentat, managerii bine pregătiţi, tehnicienii experimentaţi şi investitorii înţelegători formează un tot unitar, rezultatul este garantat.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.