Absentă de nişte sezoane în lupta pentru titlul mondial, echipa oficială Yamaha revine în sezonul viitor într-o formulă inedită.
Yamaha Motor Europe a decis să revină în prima linie a motociclismului de performanţă alături de echipa tehnică a partenerului Crescent Racing şi sponsorul principal PATA.
Echipa va fi întregită de doi piloţi importanţi ai mondialului de Superbike: Sylvain Guintoli, Campionul Mondial din 2014 şi Alex Lowes, Campionul BSB 2013.
Aşteptările sunt mari, pentru că noul model R1 lansat în 2015 s-a dovedit o motocicletă fantastică şi Yamaha a cunoscut succesul pentru prima dată în WSBK în 2009, avându-l ca prim solist pe Ben Spies, după care s-a retras din această competiţie în 2011.
În acelaşi timp, succesele repurtate de Yamaha în acest sezon în competiţiile de viteză importante, adică MotoGP, în care reuşita firmei japoneze este aproape sigură şi victoria în cursa de 8 ore de la Suzuka, considerată a fi cea mai importantă cursă din Japonia, crează o presiune uriaşă pentru noua formaţie.
Chiar dacă toate declaraţiile oficiale au un ton foarte optimist, chiar dacă sunt un fan împătimit al firmei Yamaha şi, chiar dacă Guintoli a reuşit să-şi adjudece titlul mondial în sezonul trecut, eu personal nu le dau prima şansă la victorie, cel puţin nu în această formaţie şi nu în 2016.
În acest moment, nivelul performanţei în WSBK este foarte ridicat, iar Guintoli nu se ridică la valoarea celor trei care dovedesc la fiecare cursă că sunt foarte valoroşi: Jonathan Rea, Chaz Davies şi Tom Sykes, fiind departe de ceea ce a fost Ben Spies în 2009.
E adevărat că Sylvain Guintoli a câştigat sezonul 2014, dar asta s-a datorat unei constanţe deosebite, nu unei forme de vârf menţinute de-a lungul sezonului, sau a unor prestaţii extraordinare.
Colegul său, Alex Lowes, chiar dacă este foarte talentat şi l-a învins pe Shane Byrne, o legendă vie a motociclismului britanic, în drumul său către primul titlu de campion BSB, încă nu este suficient de copt pentru a se bate la titlu în WSBK.
Este foarte posibil să mă înşel, cum s-a mai întâmplat de multe ori, dar aceasta este părerea mea, după şapte sezoane de Superbike trăite în cabina de emisie a postului Eurosport.