Fragment din articolul publicat în revista Auto Motor si Sport nr. 7 (212) din iulie 2015.
În luna iulie am avut şansa să fiu trimis de revista Auto Motor şi Sport la etapa MotoGP de la Mugello, la invitaţia companiei Bridgestone Europe.
Francesco Guidotti, managerul echipei Octo Pramac Ducati a acceptat întâlnirea chiar în ziua antrenamentelor şi probabil că asta s-a întâmplat datorită bunei relaţii cu firma Bridgestone.
Tiberiu Troia: În acest moment echipa Octo Pramac Ducati foloseşte motocicletele cu care s-a concurat în sezonul trecut, în timp ce echipa de uzină beneficiază de noul model, care se dovedeşte foarte performant. Nu vă simţiţi dezavantajaţi de diferenţa de material ?
Francesco Guidotti: Este un stadiu de dezvoltare a noului model şi nu ne considerăm dezavantajaţi. Am înţeles punctul de vedere al fabricii şi ar fi fost foarte riscant să participi cu toate motocicletele din aceeaşi generaţie, model nou, care putea să aibă probleme tehnice, caz în care rezultatul tuturor putea fi compromis. Acum, pentru că motocicleta s-a dovedit că este mult îmbunătăţită şi sperăm că va continua în acelaşi fel tot sezonul, probabil că o vom avea în 2016. Până atunci însă, beneficiem de toată baza de date a echipei de uzină, care ne ajută să setăm motoarele pe toate circuitele.
T.T.: În 2016 veţi avea un nou furnizor de cauciucuri, contractul firmei Bridgestone terminându-se în câteva luni. Până în acest moment, toţi piloţii s-au declarat încântaţi de performanţele anvelopelor pe care le utilizaţi acum şi îşi pun întrebari în ceea ce priveşte cauciucurile din 2016. Ce părere aveţi, poate fi o problemă tehnică greu de depăşit ?
Francesco Guidotti: Sigur că va fi o problemă, dar nu cred că trebuie să o considerăm o barieră de netrecut. Va fi încă o problemă pe care va trebui să o rezolvăm, aşa cum rezolvăm multe alte probleme în fiecare zi, în fiecare sezon.
T.T.: În acest moment, ambele competiţii mondiale, WSBK şi MotoGP aparţin aceleaşi entităţi – Dorna. Au fost introduse numeroase modificări ale regulamentelor, din dorinţa de a întări ambele campionate, dar, săptamâna trecută, la cursa de Superbike de la Donington au participat 14.000 spectatori, în situaţia în care competiţia este dominată de piloţii britanici, primele 4 locuri din ambele manşe ale clasei mari fiind ocupate de reprezentanţii Marii Britanii. Care credeţi că va fi viitorul WSBK ?
Francesco Guidotti: Eu cred că ambele vor supravieţui şi se vor dezvolta, având motociclete diferite, chiar dacă sunt ale aceluiaşi proprietar.
T.T.: Dacă Superbike are probleme cu prezenţa publicului, nu acelaşi lucru se poate spune despre MotoGP, unde văd că aici, aproape toată lumea a venit să-l vadă pe Valentino Rossi.
Francesco Guidotti: Da, Valentino este principalul factor care a adus campionatul în atenţia publicului şi datorită lui vin la cursă zeci de mii de oameni peste tot, nu numai în Italia. Cel puţin, aici, la Mugello, el este privit şi primit ca Isus Hristos.
T.T.: Ce credeţi că se va întâmpla în momentul în care Valentino se va retrage din activitate ?
Francesco Guidotti: Sigur că se va simţi lipsa marelui campion, dar nu cred că vom pierde foarte mulţi spectatori, pentru că asta a făcut Valentino, a reuşit să aducă lumea la concurs şi să-i facă să iubească acest sport. Dacă ai ajuns să iubeşti motociclismul, nu îl abandonezi, numai pentru că unul dintre piloţi se retrage, chiar dacă el este cel mai iubit.
T.T.: Vă mulţumesc pentru timpul acordat şi vă urez ca totul să se întample aşa cum vă doriţi !
Aici discuţia noastră a luat sfârşit, pentru că antrenamentele libere se terminaseră şi piloţii aveau întâlnirea cu echipa tehnică, pentru eventualele modificări necesare. A doua zi erau calificările, toţi erau foarte ocupaţi, iar Francesco Guidotti coordona activitatea tuturor.
Articolul complet în revista Auto Motor si Sport nr. 7 (212) din iulie 2015