Pol Espargaro, Bradley Smith şi Katsuyuki Nakasuga sunt cei 3 care au reuşit sa plaseze echipa de uzină Yamaha în Pole position Suzuka, a 2-a etapă a Campionatului Mondial de Anduranţă.
Cursa de 8 ore de la Suzuka este unanim recunoscută ca fiind cea mai importantă cursă de motociclism din Japonia şi ambiţiile producătorilor sunt mari.
Dovada cea mai clară este faptul că toate cele 4 mari firme au prezentat la aceasta ediţie, cea de-a 38-a, echipe puternice, cu piloţi de vârf, care nu participă la celelalte etape ale campionatului şi vin la cursa de casă numai ca să dovedească ceva publicului de acasă.
Îmi aduc aminte de pe vremea când lucram în reţeaua oficială Honda, de unul dintre conducătorii firmei, care spunea : “Nu poţi fi primul în Japonia, dacă nu eşti primul în lume”. Se pare că aceasta este filosofia firmelor de top din acea ţară şi asta poate fi una dintre explicaţiile rezultatelor lor excepţionale.
Anul acesta asistăm la reveniri răsunătoare, ale unor piloţi, cum ar fi Troy Bayliss şi Max Biaggi în WSBK, Casey Stoner în cursele de anduranţă şi ale unor echipe de uzină, cum este Yamaha Factory Racing la Suzuka, după o absenţă de 19 ani.
Revenirea a fost pregatită cu multă atenţie, la cel mai înalt nivel şi, în filmul de mai jos pot fi văzute detalii tehnice ale pregătirii echipei tehnice.
Uzina a ales ca piloţi 2 dintre cei mai promiţători rideri ai momentului, pe Pol Espargaro şi Bradley Smith, care vor fi acompaniaţi de Katsuyuki Nakasuga, pilot cu mare experienţă în curse de anduranţă şi, în special, pe cele desfăşurate pe circuitul de la Suzuka. Rolul lui Nakasuga este să-i formeze pe cei 2 colegi mai tineri şi sa le dezvăluie din secretele acestei discipline speciale, total diferită de viteza pe circuit în curse scurte.
Rezultatul a venit imediat, Pol Espargaro reuşind un timp fabulos în Superpole, de 2’06.000, timp care a permis echipei să ocupe Pole position Suzuka 2015, pentru că şi ceilalţi doi piloţi au scos timpi buni, Nakasuga fiind pe locul 2 cu 2’06.059.
Echipa clasată pe locul 2 a fost Kawasaki Team Green, care a condus calificările primei zile, Kazuki Waranabe fiind cronometrat cu 2’06.287 în singurul tur al Superpolului, în timp ce Casey Stoner, la revenirea sa mult comentată a scos 2’06.335, al 4-lea timp, rezultat care a plasat echipa sa, Musashi RT Harc-Pro Honda pe locul 3 în grila de start.
În spatele primelor 3 echipe s-au plasat două formaţii Suzuki, cea oficiala, Yoshimura Suzuki Shell Advance cu Josh Waters şi Alex Lowes şi Team Kagayama, echipa care aliniază o tripletă de aur, Yukio Kagayama, proprietarul echipei, însoţit de Noriyuki Haga şi Ryuichi Kiyonari.
Lista primelor 10 echipe care au participat la Superpole aici. TOP 10 Suzuka 2015
Nu ştiu dacă în Japonia se pariază pe cursele de moto şi, în special pe cea de 8 ore de la Suzuka, dar, dacă aş putea, aş pune toţi banii pe această a 4-a echipă, formată din trei piloţi japonezi experimentaţi, care nu vor fi tentaţi sa se grăbească, aşa cum cred ca o vor face piloţii mai tineri şi, poate mai talentaţi.
Rezultatul din Pole position Suzuka nu are nici un fel de importanţă în rezultatul final al cursei, fiind vorba de 8 ore pline de posibile probleme şi este numai o reuşita în sine, o chestiune de mândrie.
Grila de start a cursei de 8 ore de la Suzuka 2015 aici. Grila de start Suzuka 8h 2015
Pentru echipa care conduce clasamentul general, SERT, cursa rămâne o provocare, iar componeţii echipei, nişte mari specialişti ai curselor de anduranţă, păstreaza toate şansele în lupta pentru cucerirea titlului din acest an.