Clasa 125cc a oferit spectacol la fiecare etapă a sezonului 1996 de curse pe aeroport, la start fiind prezenţi cei mai valorosi piloţi ai momentului şi motoare competitive.
Sezonul de moto 1995 a fost transmis de Pro TV şi am postat toate cursele care au fost filmate. Din păcate, iniţiativa postului de televiziune nu a devenit obicei, aşa că a ramas singurul sezon puternic mediatizat până acum.
Auzind că în 1996 Campionatul Naţional se va desfăşura în anonimat, fără prezenţa vreunui post TV, am hotărât să filmez eu cursele, atât cât se putea, iar pentru cursele în care alergam, deci nu puteam să filmez, am beneficiat de ajutorul prietenului şi colegului nostru de echipă Cristi Bratovici, care a fost alături de noi ani la rând, muncind pe rupte, neştiut de nimeni.
Campionatul a început într-un context nou, General Turbo (fostul club IMGB, gruparea în care am activat 10 ani), care facea legea până atunci, a întâmpinat o concurenţă puternică, un club tânăr şi ambiţios, cu care a trebuit să împartă titlurile de Campion – clubul nostru, toate etapele fiind curse pe aeroport.
Numit iniţial Moto Club Number One, clubul nostru a fost declarat gruparea oficială a firmei Yamaha în Romania, noul nume fiind Yamaha Racing Team Romania.
Decizia a fost luată şi ca urmare a vizitei făcute operaţiunii din Romania de preşedintele (CEO) firmei Yamaha Motor Europe, Hasegawa-san, care a hotărât să sprijine tânara echipa, fiind foarte mulţumit de câştigarea titlului naţional la clasa Superbike, după ce a urmărit atent filmările curselor din sezonul 1995.
Ajutorul a însemnat echipament şi motociclete, una dintre ele fiind Yamaha TZ125 absolut nouă, care ne-a fost livrată într-o cutie sigilată, prima motocicletă de curse “rasă pură” sosită nouă-nouţă în România.
Împreună cu preşedintele clubului nostru, domnul Alan Palmer, tatăl marelui Campion britanic Chris Palmer şi managerul grupării, Dragoş Panaitescu, dublu Campion Naţional la 500cc am hotărât să încredinţăm această bijuterie proaspătului nostru coleg Tănase Drăghici, care tocmai se transferase de la General Turbo, pentru că se mutase şi cu serviciul la Yamaha Romania, loc de muncă în care este şi acum, după 20 ani.
Şi aici ajungem la mica mea filmare, prima etapă a Campionatului Naţional din 1996, în care Tănase avea de luptat cu reprezentanţii echipei General Turbo, echipă cu mari probleme interne, măcinată de concurenţă internă, având doua grupări distincte: piloţii din Bucureşti şi cei din Târgu Mureş, aflaţi în nişte relaţii explozive, lucru care sporea ambiţiile tuturor.
Actorii principali ai acestei curse şi a întregului campionat la clasa 125cc sunt: Tănase Drăghici – nr.2 (Yamaha Racing Team), Vicecampion 125cc în 1995, Gyorgy Pakai – nr.1, Campion 125cc în 1995 (General Turbo), Octavian Vrăjitoru – nr.30 (General Turbo) şi Cornel Holschwander (fost Boboescu), nr.16, Maestru al Sportului, multiplu Campion Naţional, format la clubul din Reşiţa, stabilit în Germania.
La start o primă surpriză: motorul lui Bobo nu porneşte, aşa că cei 3 tenori rămaşi în cursă îşi duc bătălia de la start până în ultima tură, cursa fiind câştigată de Gyury Pakai în ultimul tur, Tase terminând pe locul 2, urmat de Octavian.
Dacă nu aţi văzut toate cursele postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de FB, sau dacă vreţi să urmăriţi testele şi cursele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube – https://www.youtube.com/tiberiutroia