Dacă până acum erau numai zvonuri, acum e certitutdine: Honda RC213V-S nu este chiar ieftină. Dacă mă întrebaţi pe mine, nu este nici foarte puternică…
Nu pot să nu-mi amintesc că, până cu 2 ani în urmă, am lucrat la firma care este Importator oficial MV Agusta şi care era în acea perioadă şi Dealer Honda. Nu este un secret, multe sute de oameni m-au cunoscut, sau întâlnit acolo.
Timp de 4 ani, cât am coordonat departamentul moto al acestei firme, “perla coroanei” a fost modelul exclusivist MV Agusta F4CC (de la iniţialele fostului Preşedinte al firmei, Claudio Castiglioni, pe care am avut privilegiul să-l întâlnesc).
La orice expoziţie, sau manifestare participam, bineînţeles că expuneam această motocicletă, care trebuie să recunosc că este o bijuterie şi singurul minus pe care îl pot găsi este valabil pentru toate motocicletele mărcii: nu sunt vestite pentru fiabilitate.
Toata lumea venea la expoziţie şi întreba: “care este motocicleta aia de 100.000 euro ?”. Şi de aici, numai colegii mei pot spune câte înjurături ne luam, pentru că aveam tupeul să cerem pe o motoreta atâta bănet.
Iată că a sosit vremea să asistăm la lansarea unei motociclete de serie mică produsă de Honda, care va costa mult mai mult, nu este tot atât de frumoasă ca bijuteria creată de geniul Massimo Tamburini, nu este tot atât de uşoară ca Ducati 1199 Superleggera (care are 15 kg mai puţin) şi RC213V-S are doar 157 CP, faţă de F4CC care are 200 CP fiind produsă în 2006, sau F4RC, care a ajuns la 212 CP şi costă 25% din preţul japonezei.
Cu siguranţă, va compensa prin fiabilitate şi probabil că va depăşi la acest capitol toate modelele asemănătoare.
Acum mi-ar place să asist la expunerea unui astfel de model într-o expoziţie românească, ca să-i aud pe toţi pensionarii plângându-se că ei nu-şi pot permite o astfel de motocicletă din pensia mică, chiar daca ei au probleme să se urce şi în autobuz, pentru că treapta e înaltă…
Honda RC213V-S se va produce într-o serie scurtă, de puţin peste 200 unităţi, câte una pe zi, majoritatea operaţiunilor făcându-se manual şi, pentru a putea cumpăra această motocicletă, cei interesaţi trebuie să se înscrie pe un website special, care se va deschide pe 16 iulie: www.rc213v-s.com, urmând ca primele unităţi să fie expediate începând cu sfârşitul acestui an.
Dotările acestei motociclete sunt pe măsura numelui producătorului, dar ar fi fost revoluţionare dacă ar fi fost puse pe motor cu 5 ani în urmă. Acum, sunt multe motoare care au o dotare similară, cu diferenţe în plus, sau în minus.
Cinci moduri de pilotaj, control al tracţiunii, gestiune a frânei de motor, quickshifter şi unitatea centrală IMU (Inertial Measurement Unit).
Pe lângă toate astea, motorul va avea cutia de viteze şi frânele apropiate de cele de la motoarele de curse.
Carenajul este din fibră de carbon şi, poate că mă repet, F4CC avea tot carbon şi biele din titan încă din anul 2006.
Pot să merg şi mai mult în trecut, să vă amintesc că Yamaha FZR750 OW01, produsă în 1989, avea tot biele din titan, dar asta ar însemna să mă întorc la revoluţia din ’48…
Alte repere preluate direct de la MotoGP sunt: bascula, ambreiajul, jantele din magneziu Marchesini, furca faţă Ohlins şi scăriţele pilotului ajustabile, împreuna cu comenzile aferente.
În rest, motorul de 999 cc, V4 la 90 grade, produce 157 CP la 11.000 rpm, putere împinsă la 210 CP, prin instalarea unui kit racing, care mai costă o pălărie de bani.