TIBERIU TROIA

Meijs Motorman – un moped electric retro cucereste Europa. Pacat ca in Romania nu va cuceri nimic.

Meijs Motorman este un nou vehicul la mare moda in tarile din Vestul Europei. Motorman se numeste mopedul fara pedale, Ronald Meijs este creatorul jucariei.

In tarile civilizate, in care salariile sunt mult mai mari decat in cele mai amarate, foarte multa lume se agita pentru conservarea mediului, lupta impotriva poluarii, descongestionarea traficului, adica cu totul alte preocupari fata de cele ale romanilor.

In acest context apar din ce in ce mai multe vehicule care polueaza putin, sau chiar deloc. Nu credeam ca o s-o vad, dar pana si la cursele de moto au aparut motociclete electrice.

meijs motorman.2

Unul dintre vehiculele care se bucura de foarte multa atentie este bicicleta. Din nou nu ne potrivim la gusturi cu lumea civilizata. Adica de ce sa mergi la serviciu pe bicicleta, cand poti s-o faci intr-un mare SUV ?

Singurul argument care ma face sa inteleg aceasta alegere este murdaria permanenta din orasele romanesti, in care, daca folosesti bicicleta, ajungi la destinatie ca dupa o partida de vanatoare.

In Olanda, tara bicicletelor, un designer de talent, Ronald Meijs, a creat o bicicleta electrica, un amestec de bicicleta Schwinn cu un Harley-Davidson de la inceputul secolului trecut.

meijs motorman.1

Influentat de scolile absolvite in Statele Unite si de cultura intalnita acolo, Meijs a reusit sa dea viata unui proiect care arata foarte bine pe hartie si sa transforme produsul final intr-un succes comercial pentru publicul rafinat.

Avand un motor electric de 2 Kw, cadru construit din teava groasa, roti cu spite si cauciucuri cu balon mare, sa din piele montata pe arcuri, mopedul fara pedale seamana cu motocicletele de curse de la inceputul anilor 1900, epoca asa numitelor “Board track”.

meijs motorman

La toate aceste detalii trebuie adaugat farul supradimensionat si rezervorul de sub cadru, in care sunt amplasate, bateria lithium-polimer si  celelalte componente electrice, inclusiv cordonul de alimentare.

Frane fata/spate hidraulice pe disc, un ceas de kilometraj simplu si 2 butoane, pentru lumina si claxon, sunt toate celelalte echipamente ale mopedului-bicicleta, care are 45 kg, autonomie de 70 km si poate ajunge la 45 km/h, timpul de incarcare a bateriei fiind de 6 ore.
meijs motorman.3Toate bune si frumoase, pana vine nota de plata.
Pretul pentru versiunea de baza, la care se pot adauga tot felul de optionale simandicoase, este 5900 euro.

Daca datele de mai sus sunt parte dintr-o prezentare pe care o faci unui potential client, in acest punct se incheie conversatia, clientul nu mai este impresionat de faptul ca bicicleta este produsa in Maastricht si incepe sa caute una produsa in China.

Din acest motiv spuneam la inceputul prezentarii ca Meijs Motorman nu va cuceri Romania.

2 thoughts on “Meijs Motorman – un moped electric retro cucereste Europa. Pacat ca in Romania nu va cuceri nimic.

  1. Mihai Manolescu

    Imi permit sa fac o precizare dupa ce am petrecut ceva mai bine de 3 ani pe teritoriul Olandei. Este foarte greu de crezut ca olandezii ” de rand” vor achizitiona asa ceva la pretul mai sus mentionat. Si pe ei tot CHINA scrie, atunci cand vine vorba de pret. Sa nu uitam totusi ca este un lucru normal sa pleci la drum cu rulota si sa iei un sac de cartofi cu tine. Ca poate pe drum e mai scump. Olandezii o sa dea un cent dupa ce se vor fi gandit pret de 10 minute.

  2. Tiberiu Gedeon

    ce nu inteleg,de ce este rezervorul cu toate piesele grele montata asa de sus,cand mai jos este loc destul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*