TIBERIU TROIA

“La Ghidon”, rubrica moto a emisiunii “La Volan” de la Digi24 intra in al 3-lea sezon

Am inceput filmarile celui de-al 3-lea sezon “La Ghidon”.
Lansata in 2012, “La Volan” a devenit in scurt timp una dintre cele mai urmarite emisiuni auto, fiind singura care include si rubrica moto.

rsz_La ghidon.3.1L-am cunoscut pe Alex Zeres la cateva luni dupa ce incepuse sa produca emisiunea La Volan.

Nu am inteles prea bine cum merge treaba, pentru ca Alex venea singur, cu o mare camera, cu trepied si tot felul de scule, el conducea masina, el cara sculele, el imi fixa microfonul, tot el filma, noroc ca nu era nevoie de machiaj.

In stilul asta, m-am intrebat daca nu cumva tot el editeaza filmele si am aflat ceva mai tarziu ca ajuta si la editare, dar numai la primele emisiuni…
rsz_La ghidon.1.2Am inceput filmarile de parca pregateam niste materiale de casa, pentru bucuria familiei, dar partea tehnica era rezolvata de intregul aparat care exista la sediul postului.

La inceput am fost mai stingher, cu toate ca aveam obisnuinta vorbitului in direct, de la anii petrecuti la Eurosport, dar acolo nu aveai camera de filmat in fata ta.

La ghidon.1.3Primele materiale le-am facut vorbind direct, din “talent”, fara sa am nimic pregatit si, trebuie sa recunosc, nu au fost cele mai grozave texte, ar fi fost multe lucruri de imbunatatit.

Nu prea exista concurenta pe piata si asta mi-a dat un fel de incredere falsa. Aveam impresia ca nu conteaza cum facem materialul, tot nu exista altceva…

Cu timpul, au aparut din ce in ce mai multi entuziasti care au inceput sa produca materiale filmate la diferite evenimente moto si chiar prezentari de motoare.
la ghidonNu vreau sa le spun teste, pentru ca a testa un motor presupune ceva pregatire si multe cunostinte in domeniu. Nu ajunge sa citesti pe Internet ce au facut altii cu acelasi motor si sa reproduci, trebuie sa fii in stare sa-ti formezi propria opinie, bazata pe ceea ce simti tu pe acel motor.

Poate ca simtamintele tale vor fi diferite de ale pilotului pe care l-ai vazut pe net testand motoreta, poate si numai datorita diferentei de greutate, inaltime si nivel de pregatire.
la ghidonIn mod normal, cel care testeaza o motocicleta si isi prezinta parerile unor oameni dispusi sa asculte opinia specialistului, trebuie sa aiba niste ani buni de stat in sa, multi kilometri de mers si, daca se poate, ceva legatura cu motociclismul ca sport de performanta.

Asta se intampla in tarile care au traditie si in care scara valorilor sta in pozitie normala.

In Romania e altceva si am vazut de multe ori motociclisti cu carnet de 2-3 ani crezand ca sunt profesori, sau piloti avand ca unica experienta o cursa amicala, care au dus elevi la instruit pe circuit dupa acea prima cursa.

La fel se intampla si cu testele moto si cu materialele filmate.
la ghidonDin acest motiv am inceput sa lucram mai atent la ceea ce prezentam si sa incercam sa va spunem nu numai ce se poate gasi in orice film pe Youtube, ci ceea ce simte pilotul in saua motocicletei.

Mai multe senzatii de pe motor, mai multa opinie calificata, mai putina falsa emotie care inlocuieste lipsa de pregatire, nu numai date tehnice pe care le gasesti cu cateva clicuri pe net.

La multi ani rubricii moto “La Ghidon” si multe sezoane inainte emisiunii-gazda “La Volan” !

La ghidonAlex mi-a sugerat sa semnez articolul “Un grup de entuziasti”, adica Liviu, Ciprian, Alexandru si Tiberiu (colectivul rubricii moto).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*