Ca si cum S1000RR nu ar fi fost de ajuns, BMW a produs un model mai usor, rapid si mai avansat tehnologic – HP4.
Daca spui ca ai facut un test cu HP4 in oras, mai ales in orasul Bucuresti, cu un trafic dificil si necivilizat, inseamna ca nu stii ce inseamna test, sau vrei sa atragi atentia cu acest cuvant pretentios.
O astfel de torpila poate fi probata numai pe circuit, pentru ca nici pe drumurile din afara orasului nu iti poate spune nimic, nu intelegi tot ce are de oferit.
Cea mai importanta dotare a acestei motociclete foarte rapide este suspensia electronica (Dynamic Damping Control), care controleaza compresia si revenirea in timp ce pilotul conduce motocicleta.
In primul rand, suspensia este influentata de modul de pilotaj folosit din cele patru disponibile, dupa care se autoregleaza in functie de viteza motocicletei, pozitia acceleratiei, unghiul de inclinare, interventia ABS-ului si a controlului tractiunii si, nu in ultimul rand, de miscarea amortizorului spate.
In acest fel, suspensia lucreaza perfect, indiferent de conditiile de drum intalnite, daca esti pe un drum cu denivelari, sau pe o pista de concurs si de cat de repede se modifica starea drumului.
Comparat cu S1000RR, HP4 este cu 9 kg mai usor, diferenta rezultata din niste roti mai usoare, alta baterie si diverse alte componente. Cele 9 kg se simt in manevrabilitatea motocicletei, evident superioara si care necesita un efort mai mic.
Puterea maxima este aceeasi cu a surorii S1000RR, dar cuplul la turatii de mijloc este superior si raspunsul acceleratiei este mai rapid.
Pe langa suspensia controlata electronic, celelalte echipamente si dotari ale revolutionarului HP4 merita amintite.
Controlul tractiunii are 15 trepte si este reglat cu ajutorul unui buton aflat pe comenzile din partea stanga, motorul poate fi setat in patru moduri diferite, ABS racing, quickshifter, cauciucuri Pirelli Diablo Super Corsa SP, spatele fiind de 200.
Pentru toti cei care sustineau ca motocicletele japoneze nu pot fi egalate, eu fiind unul dintre ei, marturisesc rusinat ca ne-am inselat. Nu numai ca HP4 e acolo, dar se pare ca este in varful piramidei…
Material prezentat la Digi24, in rubrica moto a emisiunii “La volan” din noiembrie 2013
Super motocicleta. O sportiva pursange..daca sunteti amabil sa-mi spuneti parerea dumneavoastra despre motocicleta mea…honda cbr1000rr fireblade model 2004…va multumesc..