Anul competitional 1995 nu a fost un sezon foarte spectaculos, dar a reprezentat inceputul clasei Superbike in Romania.
La mijlocul anilor ’90, inca erau putini cei care isi permiteau motociclete competitive de peste 600cc, asa cum prevedea regulamentul pentru Superbike. Cei care erau gata sa “sacrifice” motocicletele pe circuit, inloc sa se mandreasca cu ele pe strada si sa-si impresioneze prietenii, erau inca si mai putini.
Cei mai multi considerau ca distrug motorul daca il folosesc pe circuit, chiar daca competitiile romanesti de atunci nu prea solicitau motoarele, traseele avand linii drepte scurte si viraje stranse, de viteza mica, care rupeau ritmul si nu permiteau pilotilor sa realizeze viteze medii ridicate, ceea ce insemna uzuri mici.
Cu atat mai mult a surprins decizia FRM de a infiinta o clasa pentru motoarele mari. Teoria mea este ca aceasta clasa a fost creata pentru a sprijini Clubul Politiei Rutiere, care a fost prezent la start in 1994, primul an al acestei clase, cu mai multe motoare, BMW-urile de Politie pe care le aveau la indemana.
Totul pentru a reusi niste rezultate care trebuiau scoase in fata…
In anii 1992, ’93 si cei care au urmat – 1996, ’97, au fost curse mult mai animate si cu mai multi piloti la start, dar campionatul din 1995 a fost cu siguranta cel mai mediatizat, pentru ca toate cursele au fost retransmise de cateva ori, din lipsa de emisiuni sportive cu subiecte interesante.
Pe de alta parte, oferta TV era destul de limitata, asa ca foarte multa lume urmarea canalul ProTV, ceea ce a insemnat pentru motociclismul de viteza o reala promovare si o sursa extraordinara de informare pentru marele public.
Imi aduc aminte ca, dupa cursa castigata, mergand la banca pentru o operatiune curenta, am fost felicitat de toate functionarele de acolo, care urmarisera rezumatul cursei si care, in mod normal, nici nu stiau ce inseamna cursele de moto…
Superbike 1995 – Tiberiu Troia – Yamaha YZF750Sp model 1994